“Департаментом екологічної безпеки та дозвільно-ліцензійної діяльності Міністерства екології та природних ресурсів стосовно тендерних закупівель послуг на утилізацію відходів ДП "Укреко-Олй", що проводилась "Південною залізницею" повідомляє, що ДП "Укреко-ойл" інформацію стосовно місцезнаходження та утилізації небезпечних відходів "Південної залізниці" не надавалася”, — повідомили у Мінприроди.
Нагадаємо, раніше у відомстві заявили, що шукатимуть небезпечні відходи, які “Укреко-ойл” взяло на утилізацію.
Раніше УНН повідомляв, що минулого року ДП “Укреко-ойл” виграло тендер “Південної залізниці” на утилізацію небезпечних відходів, не маючи ані відповідної ліцензії, ані власної матеріально-технічної бази для знешкодження шкідливих речовин. Більше того, державне підприємство внесло у тендерну документацію неправдиву інформацію про залучення субпідрядників для виконання тендеру.
Усі залучені ДП “Укреко-ойл” субпідрядники підтвердили в коментарі УНН, що не брали участь в тендері “Південної залізниці” і не мають з “Укреко-ойл” жодних фінансово-господарських відносин, а відтак небезпечні відходи “Південної залізниці” не утилізовували.
Правоохоронні органи відкрили кримінальне провадження за даним фактом.
За словами експертів, плачевна ситуація в сфері небезпечних відходів обумовлена в першу чергу слабким законодавством. Для отримання ліцензії підприємству не потрібно мати реальну матеріально-технічну базу для роботи з отрутохімікатами, досить просто вказати в документах, що воно є. Перевірити це практично неможливо — в країні діє мораторій на перевірки бізнесу. Саме тому утилізацію небезпечних відходів в Україні називають “паперовою” або ж віртуальної. Після такої “утилізації” небезпечні відходи опиняються на стихійних звалищах біля річок, лісів і житлових будинків. У Верховній Раді спробували змінити ситуацію і посилити вимоги для отримання ліцензій. Нардепи з екологічного комітету ВР ще в минулому році підготували законопроект, згідно з яким підприємства повинні будуть проходити обов’язкову перевірку перед отриманням ліцензії. Однак, до цього часу його так і не прийняли.