“Масштабне будівництво українських доріг вимагає багато різної дорожньої техніки і Україна має виробничі потужності щонайменше для 15 груп такого обладнання. Тому ми пропонуємо спрямувати близько 500 млн гривень державної підтримки, щоб українські підприємства могли модернізувати свої потужності та наростити виробництво”, — наголосив міністр економічного розвитку та торгівлі Степан Кубів.
За його словами, розроблений механізм дозволить стимулювати оновлення виробничих потужностей дорожніх організацій завдяки частковій компенсації вартості дорожньо-будівельної техніки українського виробництва та відсотків за кредитами на її придбання. Механізм буде аналогічний програмі компенсації вартості сільськогосподарської техніки, адже працюватиме за принципом “гроші ходять за клієнтом”. Таким чином, рішення щодо того, яку техніку і коли купувати, прийматиме покупець, обираючи її із затвердженого Кабміном переліку українських виробників.
“Підтримка у вигляді часткової компенсації вартості або відсотків за кредитами саме для української продукції збільшить її конкурентні переваги відносно імпортних аналогів”, — переконаний Кубів.
Додамо, за пропозицією Мінекономрозвитку фінансування зазначеної ініціативи може відбуватися за рахунок коштів Дорожнього фонду.
“1% бюджетних коштів Дорожнього фонду — це майже 500 млн гривень, які необхідно спрямувати на цю програму державної підтримки. Думаю — це логічна пропозиція, яка дозволить не лише будувати дороги, але і підтримати нашу промисловість, створювати нові робочі місця”, — зазначив Кубів.
На його думку, реалізація такої ініціативи дозволить залучити зацікавлених іноземних інвесторів для створення спільних підприємств в Україні з виробництва дорожньо-будівельного обладнання.
Після доопрацювання Мінекономрозвитку передасть проект постанови на погодження у Кабінет міністрів.
Нагадаємо, у 2018 році Дорожній фонд складатиме 32 млрд грн, з урахуванням додаткового фінансування на дороги буде витрачено 45-47 млрд грн.