"Скасовувати люстрацію не потрібно. Рада прийняла закон (ЗУ “Про очищення влади” № 4359а - ред.) у 2014 році. Через його окремі норми, зокрема в частині так званого заочного вироку, сьогодні більше ніж половина люстрованих чиновників спокійно поновлюються на своїх посадах. Якби хоча б цю норму прибрали - такого б хаосу не було. На додаток - тепер держава буде кошти платити тим чиновникам, які довели, що щодо них люстрація була застосована незаконно. А це - ціпна (ланцюгова - ред.) реакція, яка торкнеться всіх люстрованих", - пояснив він.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Українська люстрація повинна бути частково визнана неконституційною
Окрім того, ЗУ варто доопрацювати в частині створення люстраційних комітетів на місцях, продовжив експерт.
"Такі комітети повинні розглядати кожну справу люстрованого чиновника окремо. Не заочно, а у вигляді судового процесу, де людині нададуть право відстояти свою позицію, аргументувати, чи підпадає вона під дію ЗУ, чи ні. В кінці такі комітети мають бути наділені правом винесення вердикту", - вважає Куліковський.
Він також додав, що, на його думку, ЗУ має передбачати люстрацію і щодо виборних посад.
Як писав УНН, ЄСПЛ ухвалив рішення на користь п'яти українських люстрованих чиновників.
Суд у справі "Полях та інші проти України" одноголосно постановив, що мали місце:
- порушення пункту 1 статті 6 (право на справедливий судовий розгляд) Європейської конвенції про права людини у зв'язку з тривалістю розгляду по національних справах перших трьох заявників;
- порушення статті 8 (право на повагу до приватного і сімейного життя) Конвенції щодо всіх п'яти заявників.
При цьому, у квітні на розгляді в Європейському суді з прав людини перебувало не менше 122 скарг проти України щодо люстрації.
Конституційний суд України, своєю чергою, анонсував розгляд питання конституційності ЗУ "Про очищення влади" в закритому режимі, і може винести своє рішення з цього приводу вже найближчим часом.
Згідно з прогнозами директора з наукового розвитку Центру політико-правових реформ Миколи Хавронюка, КСУ, швидше за все, скасує частину положень українського "люстраційного" закону.