Як відомо, китайські акціонери АТ "Мотор Січ, не можуть приступити до управління компанією з 2017 року. Протягом усього цього періоду діяльність "Мотор Січ" заблокована через низку арештів, накладених в рамках кримінальних справ трирічної давності, в яких немає підозрюваних і які навіть не розслідуються. А АМКУ, в свою чергу, під формальними приводами не розглядає заявку Skyrizon, яка раніше подавала документи спільно з держконцерном "Укроборонпром", але після фактичної відмови держави займатися "Мотор Січчю" об'єднала зусилля з DCH, однією з найпотужніших українських диверсифікованих бізнес-груп.
Розглядаючи поведінку українських органів влади як державне рейдерство і спробу експропріації інвестицій, китайські інвестори з Skyrizon направили КМУ в особі Міністерства юстиції претензію з інформацією про намір почати міжнародний арбітраж проти держави Україна для компенсації збитків понад 3,5 млрд дол. І в кінці поточного місяця згідно чинному законодавству повинна бути створена міжвідомча робоча група в особі представників ОП, РНБО, АМКУ, ГПУ, СБУ, профільних міністерств.
Заклопотаність китайських інвесторів "Мотор Січ" пов'язана як з фінансовим збитком, який вони понесли, інвестувавши понад 1 млрд дол., так і з плачевним станом справ на підприємстві.
"Компанія "Мотор Січ" швидко занепадає, і ми як інвестори несемо величезні збитки", - прокоментував дію незаконних арештів Ван Цзин, ключовий акціонер компаній Beijing Xinwei Technology Group і Beijing Skyrizon, які в 2016 році придбали акції АТ "Мотор Січ", у відеозверненні. За його словами, процеси, що відбуваються навколо компанії "Мотор Січ" лежать поза сферою бізнесу: "Як інвестора, мене дуже дивує одне питання - чому крім нас нікого по-справжньому не хвилює питання виживання "Мотор Січ"? Щоб отримати більшу частку ринку на найбільшому та найшвидше в світі зростаючому китайському ринку, зайняти на ньому більш сильні позиції і отримати перспективи розвитку, компанія повинна сформулюватита реалізувати стратегічний середньостроковий і довгостроковий план розвитку своєї продукції і послуг", - говорить Ван Цзин, і задається риторичним питанням, хто ж відповість за десятки тисяч безробітних фахівців в разі банкрутства компанії з більш ніж сторічною історією.
Як повідомлялося раніше 14 вересня 2020 року Шевченківський районний суд Києва в черговий раз відкинув клопотання адвокатів акціонерів компанії і відмовився знімати арешти з акцій АТ "Мотор Січ". Адвокати заявили, що своїми рішеннями українські суди сприяють блокуванню роботи підприємства, а також намагаються "заморозити" нинішню патову ситуацію, що є систематичним порушенням прав акціонерів. Крім цього, адвокати зазначають, що надумані кримінальні справи і наступні за ними арешти акцій мають політичну і корупційну основу.
Експерти прогнозують, що майбутній неминучий розвал слідства за надуманими кримінальними справами і скасування арештів стануть "явкою з повинною" для багатьох учасників схеми захоплення та блокування "Мотор Січ" - кримінальні звинувачення за крах заводу і диверсію розгорнуться проти державних функціонерів, пов'язаних з попередньою і діючої владою.