Він уточнив, що передача інфраструктурних об'єктів у концесію дозволить залучити довгострокові інвестиції в економіку України.
"Якщо говорити про київські вокзали, то це величезні інвестиції - сотні мільйонів доларів, які туди мають ввійти, щоб проект втілити у життя. І це матиме позитивний вплив, бо, скоріше за все, будуть утворюватися транспортні хаби – тобто перетин різних видів міського та міжміського транспорту. Це будуть додаткові розв'язки, які даватимуть комфорт і прискорять час пересування людей. У будь-якому випадку, входження приватного капіталу у інфраструктурні об’єкти матиме позитивний ефект. І з точки зору об’єкту, і з точки зору послуг, які там будуть надаватися", - розповів Рязанцев.
Питання доцільності передачі вокзалів у концесію піднімалось протягом останніх кількох років, нагадує фахівець.
"Думаю, що передавати вокзали у концесію - правильний крок. І позитивні зрушення ми отримаємо. Але будь-яку гарну ідею можна зіпсувати. Тому тут головне, щоб вокзали передали у концесію тим компаніям, які вміють і спеціалізуються на комплексних послугах для фізичних осіб у приміщеннях великого розміру. Бо планується ж не тільки наповнити діючі потужності - можуть розглядатися варіанти добудови комерційних центрів, комерційно-торгових, розважальних. Тут момент відбору компанії і правильно виписані умови контракту дуже важливий з точки зору отримання бажаного ефекту", - уточнив Рязанцев.
Нагадаємо, Мінінфраструктури планує віддати в концесію сім залізничних вокзалів: Харкова, Дніпра, Вінниці, Хмельницького, Миколаєва, Чопа та Києва із загальним обсягом інвестицій 3,8 млрд грн.
"Ми реалізуємо модель, де держава бере на себе витрати на будівництво злітно-посадкової смуги, а приватний інвестор - зведення терміналу. На таких умовах розпочато будівництво аеропорту у Дніпрі вартістю близько 6 млрд грн. І за цим принципом ми плануємо будувати новий аеродром на Закарпатті з орієнтовним обсягом 3-4 млрд грн", - зазначив міністр інфраструктури України Владислав Криклій.
Довідка УНН: Концесія - тимчасове платне володіння об'єктами, що належать державі або територіальній громаді. Концесія передбачає обов'язкові платежі та інші матеріальні блага на користь держави з боку концесіонера.