"Ще в 2016 році АМКУ констатував наявність структурних ознак монополії на ринку генерації електроенергії у "Енергоатома" і ДТЕК. Але для визнання їх монополістами цього недостатньо, тому що не вистачає головної умови - можливості цих суб'єктів особисто встановлювати умови продажу товару і його ціну. Сьогодні це регулюється державою. Тому в ході знаменитої справи про монополізм ДТЕК ми так і сказали - доказів можливості використовувати свою ринкову владу у них немає", - заявив Терентьєв.
Глава АМКУ також зазначив, що з 1 липня почав працювати новий ринок електроенергії і ціну на електроенергію вже встановлює не держава, а самі виробники. І в перспективі є передумови для зниження ціни на електроенергію.
"Якщо на ринку є конкуренція, тобто виробники будуть боротися за покупця, то ми всі маємо право розраховувати на те, що ціна не буде штучно завищуватиметься, а в довгостроковій перспективі, можливо, навіть знизиться. І передумови для цього є-перш за все, в обсягах виробленої енергії та можливості збільшити ці обсяги в два рази", - вважає Терентьєв.
На думку глави АМКУ, головне завдання його відомства - забезпечити, щоб в новій моделі ринку ціна на електроенергію встановлювалася в результаті боротьби виробника за споживача, а не диктату ціни великими компаніями.
"Олігопольний ринок може розвиватися тільки за двома сценаріями - змова між найбільшими гравцями або жорстка конкуренція між ними. Заради створення правил гри для руху за другим сценарієм, конкурентним, Комітет системно працює останні чотири роки. Тобто наше завдання - змусити їх ("Енергоатом" і ДТЕК - ред.) конкурувати як між собою, так і з іншими учасниками ринку і імпортом", - зазначив Терентьєв.
Нагадаємо, з 1 липня в Україні запущена нова модель ринку електроенергії відповідно до прийнятого Верховною Радою в 2017 році Закону України "Про ринок електроенергії". Відповідно до Закону, нова модель передбачає впровадження, зокрема, ринку двосторонніх договорів, ринку "на добу вперед", внутрішньодобового ринку, балансуючого ринку.
Запуск ринку електроенергії є зобов'язанням України щодо імплементації норм Третього енергопакету ЄС, а також умовою співпраці України з МВФ та отримання макрофінансової допомоги від ЄС у розмірі 500 млн євро в поточному році.