У публікації наголошується, що на порушення, ймовірно, яких припускаються технологічні гіганти, увагу влади вирішила звернути австрійська ініціативна група None of your business (NOYB), яка виступає за те, щоб приватні компанії поважали і захищали права своїх користувачів. Представники NOYB заявляють, що перераховані вище компанії не можуть дати своїм клієнтам прямих відповідей на питання про те, з ким вони діляться даними про своїх користувачів, як продають і як купують подібну інформацію в рекламних та інших цілях. Як стверджують активісти, це призводить до систематичного порушення прав людей, які користуються послугами цих компаній. Засновник NOYB Макс Шремс з 2011 року подавав позови і скарги проти Facebook, щоб зобов’язати компанію відмовитися від практик, що порушують права користувачів на недоторканність їхнього приватного життя.
У NOYB також звертають увагу на те, що, хоча відповідно до норм нового європейського закону, компанії тепер зобов’язані за запитом надавати своїм користувачам усі їх особисті дані, сенсу в цьому небагато. Масиви “сирих” даних, як правило, передаються користувачам в незручних форматах, і неспеціалістам вкрай важко в них розібратися.
“Важливо робити заяви про те, що ви поважаєте права користувачів, проте потрібно поважати їх і на практиці, щоб такі заяви не були голослівними маркетингом, — заявив представник NOYB, юрист Іоанніс Кувакас, що склав текст скарги, поданої австрійському регулятору. — Якщо користувач не може розібратися в даних, які ви йому надаєте, це не дозволяє йому належним чином реалізувати свої права ”.
В YouTube і Netflix заявили ЗМІ, що дотримуються GDPR, інші компанії поки утрималися від коментарів.
Як повідомляв УНН, у США додаток The Weather Channel запідозрили в продажу особистих даних.