Уже котрий рік поспіль у парламенті працює народний депутат Дмитро Святаш. Раніше він був членом "Партії Регіонів", але після подій 2014 року примкнув до "Партії Відродження", де під крилом Віталія Хомутинніка, іменованого в ЗМІ "королем ПДВ", не забуває і про свій бізнес - компанію "АИС".
"АИС". Хоча формально "АИС" числиться на кіпрських компаніях, давно не секрет, що афільована вона з народним депутатом Дмитром Святашем і екс-регіоналом Василем Поляковим.
На офіційному сайті компанії вказано, що "АИС" - оператор автомобільних послуг. Купити у них можна не тільки авто європейських і азіатських виробників, а й автобуси вітчизняного виробництва: ГолАЗ, КАВЗ, ЛіАЗ, ПАЗ.
"АИС" має широку мережу філій по всій Україні, і навіть в окупованому Криму, яку в "АИС.Крым" називають "російською".
На їхньому сайті вказано, що в 2014 році компанія "одна з перших в Російському Криму, отримала і підтвердила статус офіційного дилера брендів LADA, GEELY, УАЗ", а в 2017 році "частка продажів автомобілів LADA в Криму "Автогруп Крим" становила 50,78%".
Бенефіціарами "АИС.Крым" через компанію "Центр Стратегічсекіх інвестицій" вказані батько і мати Дмитра Святаша. При цьому батько - діючий депутат Харківської обласної ради.
Як заробити мільйони на російських автобусах. Компанії групи "АИС" є активними учасниками тендерних закупівель. З усієї групи найбільш активний і найбільш частий переможець - ТОВ "Радіал -Україна". Одним з основних джерел прибутку компанії є реалізація шкільних автобусів, які спочатку виготовляються в Російській Федерації на підприємстві ТОВ "Павловський автобусний завод", як приміські автобуси ПАЗ-4234, а потім переобладнуються в шкільні автобуси АС - Р4234 "Мрія".
Позиція про те, що автобуси АС - Р4234 "Мрія", за фактом, є автобусами ПАЗ-4234, зафіксована в Рішенні АМКУ № 7663-р / пк-пз від 31.10.2017 року. Автобуси АС - Р4234 "Мрія" і ПАЗ - 4234 за своїми технологічними характеристиками збігаються на 95%. До того ж, довідки про випробування автобуса видані компетентними органами РФ.
Також варто відзначити, що ТОВ "Павловський автобусний завод", згідно Рішення РНБО, внесений до списку санкцій, а це значить, що закуповувати у цього заводу товари категорично заборонено.
Але ні скарги в АМКУ, ні заборони РНБО не зупинили закупівлю російських автобусів. Тільки в 2017 році "Радіал -Україна" виручила 88 млн грн шляхом реалізації цих автобусів на тендерах, що організовуються в більшості випадків за бюджетні гроші.
Наприклад, Комунальне підприємство "Полтававодоканал" за результатами торгів купила у "Радіал -Україна" автобус ПАЗ -4234 більше, ніж за мільйон гривень.
Сам тендер при цьому був розіграний серед двох учасників: "Радіал-Україна" і "АИС Полтава", і обидва афілійовані з народним депутатом Святашем.
У зв'язку з вищевикладеним, редакція УНН планує звернутися в РНБО, СБУ та інші компетентні органи із проханням прокоментувати зазначену схему реалізації російських товарів з списку санкцій в Україні.