"На початку червня Укравтодор ініціював обговорення законопроектів №3544 та №3545, які впроваджують систему стягнення плати з іноземних перевізників. Законопроект був ініційований групою народних депутатів України, а розробником тексту виступив Офіс підтримки реформ при Укравтодорі", - сказано у повідомленні.
Зазначається, що у проекті закону передбачено, що плату сплачують іноземні перевізники, які здійснюють транзитні перевезення через територію України. Вартість проїзду буде встановлюватися Кабінетом Міністрів України. У країнах ЄС вартість коливається від 2,2 до 11 грн.
Очікується, що вартість проїзду складатиме орієнтовно 3 грн за 1 км.
Окрім того, система контролю оплати буде залежати від конкретної моделі системи плати, яка буде обиратися на конкурсній основі. Очікується, що буде як стаціонарне обладнання гармонізоване з комплексами WiM, так і мобільні патрулі із дистанційним зчитуванням пристроїв нарахування плати.
Так, плата за проїзд буде стягуватися винятково із автомобільних доріг, які перебувають у нормативному стані. Наразі таких доріг близько 12 тис. км. Гроші з оплати підуть винятково в Державний бюджет, а саме в дорожній фонд і використовуватимуться виключно на розвиток доріг.
Повідомляється, що на круглому столі висловлено позицію про дотримання принципу недискримінації для перевізників при застосуванні плати, про встановлення екологічних параметрів, які б впливали на розмір плати, а також про готовність обговорювати введення плати, але обов’язково з урахуванням економічної ситуацій і стану ринку вантажних перевезень.
"Законопроект був розроблений на підставі Директиви 1999/62 ЄС, яка є впровадженою в більшості країн ЄС. Також проводилися консультації з представниками Швеції, Австрії, Угорщини. Ідея плати за проїзд тягнеться з 2011 року, але без законодавчого підґрунтя будь-які наступні кроки є недоцільними", - додається у повідомленні.
Нагадаємо, для того, щоб відремонтувати і будувати мости в Україні, необхідно 3 мільярди доларів у межах відповідної програми.