Насамперед майже усі програми мають коментарі-нарікання з боку вчителів, що кількість завдань, які передбачені програмами, просто неможливо реалізувати за час, відведений на вивчення предмету.
Наприклад, навчальна програма з предмету “Мистецтво” у 7 класі передбачає, що діти в результаті мають вміти “виконувати сучасні вокальні твори, зокрема мовою оригіналу, створювати елементарний музичний супровід до них”, “створювати власні музичні композиції з використанням комп’ютерних технологій” тощо. Учасники обговорення зазначають, що такі вміння та знання можна отримати лише в музичній школі або у закладах, де на вивчення музичної складової виділяється більше часу, ніж 1 година на тиждень.
Також дописувачі вказують, що програми не враховують сучасну дійсність, в якій живуть діти, та потреби, які ставить перед ними сучасний світ.
Коментатори програми з “Англійської мови” для загальноосвітніх шкіл вказують, що серед тем “ситуативного спілкування” для учнів 5-9 класів зовсім не передбачено тем на вивчення “комп’ютера” та слів, які пов’язані з його використанням.
Програма з інформатики також зазнала значної критики — дописувачі нарікають, що в ній закладено вивчення речей, які сучасні діти вміють робити починаючи з дошкільного віку
Крім того, дописувачі, що висловлюють пропозиції до “Української літератури”, пропонують підсилити знання школярів з історії, інтегрувавши в програму тексти, в яких художньо зображують різні історичні події.
Також виокремилась тенденція до збільшення практики, наприклад в програмі з “Хімії”, пропонують “зменшити вивчення історичної складової законів”, щоб виділити більше часу на прикладне вивчення предмету.
В обговоренні програми також наголошують, що вимоги до деяких програм не відповідають ні можливостям, ні зацікавленням дітей, для яких написані. Яскравий приклад — програма із зарубіжної літератури для 8 класу. Дописувачі зазначають, що у 8 класі діти не можуть глибоко і з розумінням оволодіти темою “Антична література”. По-перше, вона складна, по-друге, у більшості дітей вона не викликає зацікавленості.
Нагадаємо, що 13 лютого розпочалося онлайн обговорення навчальних програм для 5-9 класів.