У Нацраді нагадали, що 16 липня набуває чинності (за винятком окремих положень) Закон України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”, який регулює функціонування і використання української мови у різних сферах суспільного життя. Серед іншого він визначає і вимоги до матеріалів політичної реклами, яка розповсюджується на телебаченні, радіо, в інтернеті й друкованим способом.
Так, частини четверта і п’ята статті 18 цього Закону визначають такі вимоги:
“4. Матеріали передвиборної агітації, що транслюються на телебаченні, радіо, розміщуються на носіях зовнішньої реклами, поширюються у вигляді листівок і газет або в мережі Інтернет, виконуються державною мовою.
...
5. У порядку і на умовах, визначених законом щодо порядку реалізації прав корінних народів, національних меншин України, в окремих населених пунктах допускається поширення матеріалів передвиборної агітації, виконаних державною мовою та дубльованих мовами відповідних корінних народів, національних меншин України”.
У Нацраді звернули увагу ліцензіатів на ці норми і нагадали телерадіоорганізаціям, що вони зобов’язані дотримуватися законодавства України щодо мови передвиборної агітації під час кампанії з позачергових виборів народних депутатів України, що відбудуться 21 липня 2019 року“.
Нагадаємо, Закон України “Про забезпечення функціонування української мови як державної” був ухвалений Верховною Радою України 25 квітня цього року та опублікований у газеті “Голос України” 16 травня. Відповідно до Прикінцевих та перехідних положень Закону він набуває чинності через два місяці з дня його опублікування за винятком окремих норм.