"Здебільшого проблема щодо використання персональних даних стосується небанківських фінансових компаній. Упродовж липня-серпня 2020 року НБУ отримав 2 408 скарг громадян на їх роботу, з них 12% (295 скарг) стосувалися персональних даних", - йдеться у повідомленні.
Також Національний банк отримує скарги щодо роботи банків із персональними даними громадян, але значно меншою мірою.
"Впродовж січня-серпня 2020 року регулятор отримав 4 354 скарги громадян на банки, з них 2% (100 скарг) стосувалися персональних даних. Проте, незважаючи на незначну з першого погляду кількість таких скарг, незаконне використання персональних даних є значною проблемою, а для її вирішення необхідне системне рішення двох регуляторів", - сказано у повідомленні.
Додамо, Національний банк України на початку 2020 року отримав повноваження на захист прав споживачів фінансових послуг. Це означає, що НБУ почав регулювати поведінку банків, а з 1 липня 2020 року – і небанківських фінансових установ, щодо їхніх клієнтів.
Нагадаємо, з початку року до Омбудмена надійшло понад 600 звернень щодо протиправної діяльності фінансових компаній.