Фахівці служби констатували, що все почалося у 2014 році, коли уряд схвалив норми споживання природного газу для споживачів, у яких відсутні прилади обліку - вони були у 2,5 рази менші від діючих.
Дії уряду не базувалися на дослідженнях або обґрунтуваннях, і це призвело до збитків операторів ГРМ (газорозподільної системи - ред.), без джерела їх покриття.
Тож, відповідні норми потрібно переглядати, вважають у ДРС - шляхом встановлення реальної величини споживання природного газу для абонентів.
"По такому шляху пішов Казахстан, де норма складає 25 куб. м. на людину в місяць, Білорусь - 12 куб. м. на людину в місяць.
І навіть якщо взяти Росію, де кожна область встановлює свою норму споживання, то норми, нижчої за 11 куб. м. на людину на місяць немає. У той же час, Казахстан та Росія мають неспівставні з Україною запаси природного газу, не плутають облік споживання і запаси ресурсу.
Всі перелічені країни та інші країни пострадянського простору мають 100% облік споживання природного газу", - пояснюють експерти.
Вкрай важливо, аби у підсумку нові норми спонукали абонентів встановлювати індивідуальні прилади обліку.
Оскільки сьогодні існує певна дискримінація за метрологічною ознакою через "наявність лічильника газу": побутові споживачі природного газу із лічильниками (питома вага 75%) платять кошти за споживання природного газу без лічильників (питома вага 25%).
"Перегляд норм - це не зміна тарифу. З практики інших країн пострадянського простору основним завданням перегляду є встановлення величини норми споживання, яка спонукає абонента встановити індивідуальний прилад обліку. Мета в нас така ж, як і у сусідніх країнах - спонукати абонентів на встановлення лічильників задля 100% обліку споживання природного газу", - зазначають у відомстві.
Раніше у НКРЕКП заявляли про те, що норми споживання газу для абонентів без лічильників занижено удвічі.
Нагадаємо, експерти радять Міненерго підняти норми споживання газу для споживачів без лічильників. Однак міністерство остаточного рішення не прийняло.