Як зазначається, міністр оборони Польщі Антоні Мацєревич відповів на запитання про поточні висновки щодо Смоленської катастрофи, сказавши: "Момент вибуху був визначений, ми знайшли його в записі одного з самописців". Зазначено, що голова міноборони Польщі нагадав про висновки підкомітету, який діє в міністерстві, і його слова були підтверджені підкомітетом з повторного розслідування катастрофи.
Як повідомляється, у комітеті зазначили, що проводять дослідження і детальний аналіз записів всіх самописців Ту-154 від 10 квітня 2010 року.
"У результаті цих аналізів було встановлено, що записи одного з них містять параметри, що вказують на раптові явища, які супроводжують останні секунди польоту. Записи цих параметрів досі не аналізувалися жодним з раніше призначених комітетів. Важливо відзначити, що ці параметри могли бути результатом дуже високого енергетичного впливу на літак. Подальша робота підкомітету спрямована на дослідження і аналіз всіх можливих подій і явищ, які могли б створити такий запис", - сказано в повідомленні.
Згідно з інформацією тижневика, "раптові явища, які супроводжують останні секунди польоту" - це раптове збільшення рівня тепла, яке неможливо пояснити, на датчику температури літака; датчику, установленому зовні літака.
"Величезний стрибок температури важко раціонально пояснити будь-якою іншою причиною, крім вибуху, тим більше, що ним почалася серія збоїв, записаних бортовим обладнанням. Ці збої відбулися, коли був записаний останній аварійний сигнал TAWS (система попередження про наближення до землі), також відомого як TAWS 38. Таким чином, раптове, незрозуміле зростання температури не було результатом, а причиною зупинки роботи всього основного бортового обладнання на Ту-154", - пише видання.
Як повідомляється, дані про раптовий стрибок тепла були записані не на самописець в кабіні пілота, а на другу чорну скриньку. За словами колишнього очільника державної комісії з розслідування авіаційних подій Мачея Ласека, ці дані були виявлені серед матеріалів комісії у вирізаному так званою комісією Міллера фрагменті запису з чорної скриньки АТМ.
Згідно з інформацією видання, знайдений в матеріалах комісії запис тривав 4,5 секунди.
"Ми знаємо, що параметри польоту, записані на польській чорній скриньці АТМ, з самого початку дуже цікавили росіян і вони запропонували комісії Міллера видалити з них частину запису. У донедавна невідомому документі від 25 жовтня 2010 року, підписаному членом комісії Станіславом Журковскім, експерт зазначив, що росіяни попросили вказати, що останніх 2,5 секунди польоту на QAR не було, а в попередніх 2 секундах були аномалії. І саме видалений на прохання Москви фрагмент в 4,5 секунди - з рекордним зростанням температури - був виявлений в матеріалах комісії", - йдеться в статті.
Довідка УНН: Смоленська катастрофа сталася 10 квітня 2010 року. Унаслідок катастрофи загинув президент Польщі Лех Качинський, низка високопосадовців країни, громадських діячів та представників духовенства - всього 96 осіб, включно з 7 членами екіпажу.
Літак Ту-154, який здійснював рейс з Варшави до Смоленська, під час заходу на посадку в складних метеорологічних умовах за нез'ясованих обставин опустився на критично малу висоту, зачепив лівим крилом березу на висоті 4 метри від рівня землі і розбився на відстані 350-500 м від початку посадкової смуги аеродрому Смоленськ-Північний, лівіше на 150 метрів.