- В цьому році флагманський бренд Вашої компанії - горілка Medoff - увійшла в ТОП-10 рейтингу Millionaires club 2018. Це очікуваний для вас результат?
- Почну з того, що Medoff вже не вперше опиняється в цьому рейтингу. Millionaires club 2018 рейтингує лідерів ринку алкоголю за обсягами продажів продукції в світі. В цьому році ми замикаємо 10-ку найбільш продаваних горілчаних брендів на всіх континентах, і це, звичайно ж, предмет для гордості і привід для високих оцінок виконаної роботи нашою командою.
Більш того, Medoff продемонстрував значний приріст світових продажів - на 6%. За цим показником ми обійшли 6 найбільш продаваних алкогольних брендів у світі.
Чи очікуваний такий результат? Скоріше так, тому що наша команда професіоналів щомиті працює над розвитком усіх наших брендів: ми приділяємо колосальну увагу якості, контролю, дуже трепетно ставимося до питань маркетингу і постійно оновлюємо лінійки. Для цього ми відстежуємо всі новітні світові тенденції, прагнучи запропонувати покупцеві не тільки хороший продукт, але і по-своєму ексклюзивний.
- В Україні сьогодні, м'яко кажучи, виробники горілки переживають не кращі свої часи. Скорочується виробництво, ростуть акцизи, падає купівельна спроможність і зростає кількість контрафакту. Як в таких умовах вдається ще й підкорювати світові ринки?
- Це досить складне і комплексне питання. Все, що ви сказали про наш ринок - чиста правда. Ніякої зацікавленості з боку вітчизняних регуляторів в тому, щоб український горілчаний ринок розвивався і приносив додаткові надходження в бюджет, на жаль, не спостерігається вже, щонайменше, останні роки три.
На нашому ринку легальні "білі" виробники, які справно платять податки, сьогодні виживають. Обсяги виробництва якісної горілки за підсумками 2017 року впали на 20%, за підсумками перших 6 місяців цього року - вже на 17%. І поки немає ніяких передумов вважати, що ця негативна тенденція змінитися позитивною.
- І хто в цьому винен?
- Звинувачувати в цьому когось конкретно не зовсім коректно. Це наслідки декількох рішень, які приймалися без посилання на реалії ринку. У нас ростуть акцизи, оскільки таке зобов'язання ми взяли на себе перед ЄС. Однак, паралельно падає купівельна спроможність - населення бідніє, але споживання алкоголю не знижується. І в цей період, коли легальний виробник платить податки на всі 100% і, об'єктивно, не має можливості знизити ціну на свій продукт - нелегали пропонують підроблену продукцію в рази дешевше. Покупець йде до них. На цьому тлі - практично не діють правоохоронці, а якщо і діють, то покарання за продаж сурогату у нас абсолютно не лякає порушника. Він платить своїх кілька тисяч штрафу і відбиває їх у перший же день відновлення нелегальних продажів підпільної горілки. Замкнуте коло виходить з якого, на мою думку, вихід намітиться лише тоді, коли урядові рішення будуть прийматися з урахуванням реалій і економічних прорахунків, а не з урахуванням особистих вигод когось. Так, і в цих умовах, нам - представникам офіційного бізнесу - поки доводитися не просто працювати, а й робити кроки до розвитку.
- На міжнародному ринку все інакше?
- Можна і так сказати. Там також присутня жорстка конкурентна боротьба, але вся різниця в тому, що там між собою за покупця "б'ються" всі офіційні марки, а не легальний бренд проти дешевого нелегала, як в Україні. Крім цього, на міжнародних ринках - для всіх встановлені однакові правила гри, які зводиться до прозорої ринкової конкуренції: якщо ти пропонуєш хороший і якісний продукт, тебе куплять, якщо завищив необгрунтовано ціну, куплять твого конкурента. І головна особливість - це стабільні та зрозумілі правила ведення бізнесу. Є податки і мита - вони для всіх однакові, їх платять усі, хто хоче продавати свій товар в ЄС або в Азію.
- Чим Medoff підкупив іноземців?
- "Підкупив" я б замінила на "підкорив" (посміхається - ред). Наша горілка єдина в своєму роді, в силу своїх смакових характеристик. Medoff відомий у всьому світі своєю м'якістю, якої ми досягаємо унікальним методом фільтрації з використанням мікрочастинок меду. Такий процес ми називаємо "медовий дощ". Вперше ця технологія була застосована в 1902 році в Англії. Ми її вдосконалили з урахуванням технологічного прогресу та інновацій.
Друга наша особливість і обов'язкова умова для експорту за кордон - це ретельний контроль якості на всіх етапах виробництва горілки. Ми працюємо з провідними лабораторіями на ринку для того, щоб гарантувати якість напою в кожній випущеній пляшці.
Третя - це виробничі майданчики. У нас до них дуже високі вимоги, тому що ми розуміємо, що ризикувати іміджем бренду не маємо ні найменшого права.
Також! Medoff має унікальну технологію захисту від підробок, зокрема, це технологія SecurCap, коли при відкритті пляшки Medoff випадає герб бренду червоного кольору. Наш бренд практично неможливо підробити. І ця особливість дуже цінується усіма нашими міжнародними партнерами. Тому як в ЄС про права споживача і про їхній захист хвилюються і дбають.
- В яких країнах п'ють Medoff?
- Наша горілка експортується в більш ніж 45 країн світу. Серед них: Китай, Корея, Німеччина, Італія, Сінгапур, Велика Британія, Нідерланди, Іспанія, Швеція, Португалія, Греція, Японія, Індія, Швейцарія, Франція, Нігерія та інші. І на цьому зупинятися ми не хочемо і не будемо.
Бренд Medoff сьогодні активно розвивається і випускає новинки. Зовсім недавно ми презентували лінійку Medoff Cities. Ця унікальна за своєю природою лінійка пропонує три смаки: Medoff New York (ультра м'яка з ароматом меліси), Medoff Berlin (м'яка з додаванням солодового спирту) і Medoff Tokyo (м'яка горілка, виготовлена на основі рисової настоянки). В Cities-колекції ми спробували передати особливості і традиції кожного окремого регіону, щоб максимально відповідати запитам покупців в різних куточках світу. Всі 3 позиції дуже м'які, що ще раз підкреслює ключову перевагу бренду Medoff.
- І ще одне питання на сьогодні. У чому в секрет успіху будь-якого бренду, який випускає Ваша компанія, в тому числі і Medoff?
- Наш алкоголь створюють люди, які люблять свою справу, переживають за неї, які бажають надати ринку кращий продукт. У нашій команді немає байдужих виконавців. Весь процес виробництва пронизаний трепетом і стараннями кожного з нас. Думаю, в цьому запорука успіху будь-якого бізнесу.