Захід мав назву «Війна: торгові шляхи». Участь у ньому взяли: голова правління Української асоціації бізнесу і торгівлі UBTA Дмитро Лось, керівник Брюссельського офісу Української асоціації бізнесу і торгівлі UBTA Назар Бобицький, директор філії «МХП-Логістика» Олег Упатов, директор «GMK Center» Станіслав Зінченко.
Модератором заходу виступила керівник практики міжнародної торгівлі юридичної фірми «Ілляшев та Партнери» Олена Омельченко.
Деталі
Захід розпочав Дмитро Лось. У своєму вступному слові він розповів про підтримку іноземних партнерів України на тлі війни, а також окреслив головні напрямки співпраці України та її західних партнерів в частині підтримки вітчизняного експорту.
«Зараз буде надзвичайно багато роботи. І мені приємно бачити, як Міністерство економіки, Міністерство сільського господарства, МЗС, Мінтранспорту вже працюють разом над вирішенням поточних проблем», - сказав він.
Своєю чергою Бобицький розповів про перспективи експорту української сільськогосподарської продукції після скасування квот. За його словами, Україна вже отримала від ЄС унікальний пакет торгових преференцій для вітчизняних експортерів. Однак робота в частині збільшення постачання вітчизняних товарів за кордон триває, чому активно сприяють європейські законодавці.
Так, Європейська Комісія підготувала законопроект щодо тимчасового скасування тарифно-квотних бар’єрів для українського експорту. Документом, серед іншого, пропонується знизити до нуля мито на майже 200 тарифних ліній.
Окрім того, пропонується тимчасово скасувати систему тарифного захисту у вигляді вхідних цін для українських овочів та фруктів.
Також, документом пропонується призупинити на рік дію тарифних квот для низки українських товарів, таких як томатна паста, мед, крохмаль, зернові, додав Бобицький.
На нагальних проблемах, з якими стикають українські експортери, наголосив Упатов. Йдеться, серед іншого, про збільшення кількості пунктів перетину кордону для українського вантажу.
Окрім того, Упатов звернув увагу на експорт українських товарів морем. І попередив про ймовірний брак контейнерів для поставки вітчизняних товарів за кордон. «В Україні лишилося вдосталь морських контейнерів, які експортери використовували ще до війни. Однак, повторюся – не всі компанії налагодили експорт на 100%.
Міжнародні морські лінії готові надавати свої контейнери. Однак, вимагають за це депозит, який складає від 8 до 25 тис. дол. Це чимала сума, і вирішення цієї проблеми має відбуватися на державному рівні», - підкреслив він.
Коментуючи роботу державних інституцій в частині вирішення економічних та логістичних проблем українського бізнесу, Упатов вказав, що вона активно триває.
«Державні інституції намагаються швидко реагувати і виходити на європейських партнерів для вирішення питань українського бізнесу», - сказав він.
Завершальне слово мав директор «GMK Center» Станіслав Зінченко. За його словами, експорт для України завжди був релігією вітчизняної економіки.
«Реальна інтеграція України до ЄС – це не заповнення анкет чи декларацій. Це наші економічні зв’язки. Експорт сьогодні є шансом на наше виживання. Тож ми повинні експортувати усе, що можемо, не ділячи продукцію на сировинну і ту, яка має додану вартість.
Поряд з цим наші європейські партнери повинні інвестувати не в Україну, а в європейську прикордонну та припортову інфраструктуру», - заявив він.