ukenru
ekspeditori-zayavili-pro-vimagannya-khabariv-ta-pereshkodzhanni-legalnomu-biznesu-odeskimi-mitnikami

Експедитори заявили про вимагання хабарів та перешкоджанні легальному бізнесу одеськими митниками

 • 8223 переглядiв

КИЇВ. 5 липня. УНН. Експедитори, що працюють на Одеській митниці, заявляють, що від "білого" бізнесу вимагають хабарі, штучно створюють перешкоди і блокують роботу українських підприємств. Вони звинувачують митників в участі в конкурентних війнах і корупційних схемах, про це УНН повідомляє з посиланням на ділову столицю.

На Одеській митниці завдяки штучним перешкодам заблокована робота легального українського бізнесу, а бізнес і бюджет несуть істотні збитки. Експедитори звинувачують митників в участі в конкурентних війнах і корупційних схемах. Підприємці заявляють, що їх змушують платити хабарі, хоча ніяких порушень в митному оформленні товарів митники не виявляють, і створюють штучні перешкоди в роботі на користь монополіста. Про це, від імені експедиторських компаній на Одеській митниці, заявила представник ТОВ "Макотрейдінг", компанії, що надає митно-брокерські та експедиторські послуги.

Як заявляє Вікторія Пікшрєнє, на сьогоднішній день кожен 10-й контейнер, який виїжджає з одеської митниці, підлягає відбору зразків, повному розвантаженню товару з контейнера на склад і назад.

"Команди, кого саме "кошмарити" з метою отримати фінансову винагороду від експедитора за прискорення оформлення, надходять рядовим інспекторам від керівництва митниці в телефонному режимі. Як стверджують експедитори, сума хабара за один контейнер з товаром, за яким все одно не виявлять ніяких митних порушень, становить 200 - 300 доларів. Збиток від псування товару і простоїв для експедиторів істотно більший.

Експедиторські компанії вважають, що за схемами на Одеській митниці стоять дві групи посадових осіб. Одна з них - Олександр Домнич, в.о. директора Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії, разом зі своїми колегами Сергієм Недоренко і Олегом Павлишиним. Вони почали операцію "Бастіон", яка є приводом для вивантаження ще більшої кількості контейнерів.

"Схема дуже проста: штучно створити проблему для бізнесу, а потім вимагати заплатити за її рішення. Якщо ж "винагорода" не сплачується, контейнери свідомо затримуються, товар вивантажується на рампу, псується і розкрадається", - цитує "Ділова столиця" Вікторію Пікшрєнє.

Друге угруповання, за словами Вікторії Пікшрєнє, очолює одеський бізнесмен, який пролобіював призначення свого партнера по бізнесу на посаду начальника Одеської митниці - Володимира Передерія. Тут, пише видання, штучні проблеми створюються для всіх контейнерів з тканинами. Ця схема була легалізована спеціальним листом, який вводить процедуру, якої немає на жодній митниці жодної країни світу: повторно вивантажувати з контейнерів фактично на землю і описувати всі окремі рулони тканини, брати зразки з кожного шматка товару і направляти на обстеження в лабораторію. Через це пошкоджується товар, який втрачає товарний вигляд, і стає неможливим його реалізація за повну вартість. Таким чином легальний український бізнес усувають з ринку на користь монополіста, який вже контролює 90-95% цього ринку.

Зараз експедитори очікують відповіді на своє звернення, спрямоване до Міністерства фінансів України. Якщо ситуація не зміниться, через тиждень на повторній прес-конференції ці заяви підтвердять і інші експедитори, що працюють на Одеській митниці.

Українські Національні Новини

Економіка