На думку авторів заклику, якщо бойкотувати АЗС і не купувати паливо протягом одного місяця у конкретно взятій мережі, то "продавець буде змушений знижувати ціни". Однак, насправді, "якщо "протягом двох місяців" не купувати паливо в одного продавця, то попит на заправках інших учасників ринку зросте, і вони піднімуть, а не знизять ціни", пояснив Рябцев.
"По-друге, структура роздрібної ціни бензину А-95 Євро 5 виглядає сьогодні приблизно так: вартість палива на кордоні (а Україна завозить 85% нафтопродуктів) - 48%, податки - 38%, витрати АЗС - 14%. Зверніть увагу: не "прибуток", а "витрати" (деякі колеги називають це "брудною маржею"). Якщо з цих 14% відняти умовно-постійні витрати АЗС (рівень яких, до речі, був свого часу узгоджений Експертно-аналітичною групою при Кабміні), залишиться 6%. Середня ціна А-95-ВР-5 сьогодні - 29,2 грн/л. Трейдери заробляють 1,5 ... 1,7 грн на літрі (держава, до речі, отримує з того ж літра в 6,5 разів (!) більше). Тобто, заклик: "Хай повертаються хоча б до колишніх цін в 24-25 грн/л", - не реалізуємо", - пояснив експерт.
Він також додав, що ціна палива багато в чому залежить від стабільності національної валюти.
"Чому нинішнє керівництво НБУ ігнорує вимогу статті 99 Конституції України, а саме: "Забезпечення стабільності грошової одиниці є основною функцією центрального банку держави - національного банку України"? Адже кожні 10 коп. в курсі гривні - це 7 коп. в ціні бензину через два тижні (нагадую: ми купуємо за долари і євро 85% споживаних нафтопродуктів)", - написав Рябцев.
В цілому експерт пояснив, що проблеми ринку нафтопродуктів - це наслідок багатьох чинників, серед яких імпортозалежність України, відсутність системи моніторингу якості палива, недотримання трейдерами Правил роздрібної торгівлі і тд.
"Загалом, щоб "не виступати з акціями протесту, щоб вони над нами в черговий раз посміялися", потрібно ставити правильні питання", - резюмував Рябцев.
Нагадаємо, що в соціальних мережах з'явилися заклики не купувати паливо на вітчизняних АЗС з метою змусити трейдерів знизити ціни.