АМКУ погодив звільнення "Мотор Січ" від сплати низки податків до 2025 року, серед яких податок на прибуток, ПДВ і ввізне мито при імпорті товарів в Україну (цільові позиції з двигунобудування), податок на землю.
Як відомо, спеціальним законом з 2010 року підприємства авіабудівної галузі, серед яких "Мотор Січ", звільнені від сплати основних податків і мит. Це фактично створило підконтрольний Богуслаєву галузевий офшор, що допомагає йому уникати оподаткування. Користуючись податковими пільгами, з 2010 до 2018 року включно, Богуслаєв не доплатив бюджету країни 4,5 млрд грн, хоча компанія за ці роки отримала близько 19 млрд грн нерозподіленого прибутку. А податкові пільги, відповідно до Бюджетного Кодексу, є бюджетними дотаціями.
Отримуючи багатомільярдні податкові преференції, Богуслаєв взяв зобов'язання створити на "Мотор Січ" додаткові 300 робочих місць до 2025 року. Всупереч цим обіцянкам за весь час дії держпрограми менеджери Богуслаєва звільнили близько 10 тисяч співробітників.
Податкові пільги Богуслаєвим були отримані для розвитку підприємства, а нецільові витрати є порушенням, що може привести до втрати даних податкових пільг. Як повідомлялося раніше, керівники заводу "Мотор Січ" витратили 438 млн грн на покупку "сміттєвих" цінних паперів з метою подальшого переведення в готівку грошей. Ці факти стали приводом для порушення кримінальної справи, а також можуть стати підставою для втрати права отримувати податкові пільги.
На 31 січня поточного року на "Мотор Січ" призначені позачергові загальні збори акціонерів. Серед питань порядку зборів - зміна наглядової ради компанії і формування нових органів корпоративного управління. Акціонери планують привести діяльність "Мотор Січ" у відповідність до вимог чинного законодавства, хоча до цих пір наглядова рада, що втратила повноваження, ігнорувала вимоги акціонерів скликати загальні збори.
У міжнародному арбітражі незабаром буде розглянутий позов китайських акціонерів "Мотор Січ" до держави Україна з вимогою компенсації у розмірі 3,5 млрд дол. Арешти акцій і недопуск нових акціонерів до управління компанією порушують законні права власників контрольного пакета акцій, а також суперечать українсько-китайській угоді і взаємне заохочення і захист інвестицій.