Їздити на "українських номерах" у Німеччині можна буде і після 1 квітня, але за умови наявності спеціального дозволу. Проте такий особливий період планують продовжити лише на 6 місяців і восени перереєстрація на німецькі номери стане обов'язковою. Про це повідомив посол України в Німеччині Олексій Макеєв, передає УНН.
"Всі ви знаєте, що за нашою домовленістю з Німеччиною до 1 квітня 2024 року діє особливий порядок використання у Німеччині автомобілів з українською реєстрацією. "На українських номерах". Правильніше буде сказати, що цей порядок діє у 16 німецьких федеральних землях – бо це рішення належить саме до земельної, а не федеральної компетенції", - повідомив Макеєв.
Що буде далі?
Як повідомив посол, за результатами нашого діалогу та прохань федеральне міністерство транспорту та цифровізації у березні звернулось до своїх колег по всіх німецьких землях щодо продовження дії особливого порядку ще на 6 місяців.
"Деякі з земель вже повідомили про відповідне позитивне рішення, до деяких Великодні канікули підкрались так само підступно й несподівано, як зима до комунальних служб. Тому очікуємо відповідних рішень ще наступного тижня. Виходимо з того, що таке рішення мали б ухвалити всі землі – в протилежному випадку працюватимемо на точковому рівні, бо загальнонімецьку рекомендацію маємо. В цьому сенсі think positive. Наступного тижня разом із генеральними консулами привітаємо земельні міністерства зі святами й зберемо в них інформацію", - додав він.
Що таке особливий порядок?
"Досвід показує, що на цьому питанні варто зупинитись окремо. Адже багато хто сприймає цей порядок як "Можу їздити на українських номерах надалі, тепер і після 1 квітня, нічого робити не треба". Але це не так – і не було так до 1 квітня. Особливий порядок – це надання українським автомобілісткам та автомобілістам (але лише тим, які перебувають у Німеччині за 24 параграфом!) вибору між перереєстрацію на німецькі номери та отриманням спеціального дозволу на використання машини з українськими номерами за пільговою процедурою. Якщо не зробити ані того, ані іншого протягом року з в’їзду (який вже в переважній більшості минув), ви фактично порушуєте німецьку регуляцію", - написав Макеєв.
Посол закликав отримати спеціальний дозвіл. Тобто, маючи обов’язковий страховий поліс автоцивільної відповідальності, пройти ТО за облегшеною процедурою (фокус – безпековий вимір), заповнити декларацію, що автомобіль не перебуватиме в Німеччині постійно, та з цими трьома документами отримати у реєстраційних органів дозвіл, який на ряду з правами й техпаспортом мати завжди з собою в машині.
Так, це обов’язково. І якщо вас поки за це не оштрафували, то варто подякувати німецькій солідарності, яка фантастичним чином перемагає тут дисципліну. Так буде не завжди", - додав він.
Що буде після 6 місяців продовження?
За словами посла, більше винятків з винятків не буде – про неможливість додаткових винятків нас повідомили німецькі партнери.
"Цього тижня мали розмову віцепрем’єр Олександр Кубраков та федеральний міністр транспорту та цифровізації Фолькер Віссінг. Говорили й про подальший порядок. Перереєстрація на німецькі номери стане восени 2024 обов’язковою. Це тягне за собою низку питань – що робити з українськими номерами (їх німецька сторона мала б вилучати), як бути з українськими машинами на німецьких номерах в Україні, що трапляється з машинами, що не пройдуть необхідний ТО, тощо. Відповідей не маємо поки ані ми, ані німці – саме тому незабаром розпочнемо міжурядовий діалог з залученням всіх дотичних інституцій з обох сторін. Бо дипломати є ким завгодно, але навряд все ж митниками й спеціалістами з техогляду (хіба що якщо леопарди, там я дійсно вже майже спеціаліст). Наша мета – отримати чіткий та зрозумілий механізм, який враховуватиме законодавчі обмеження в Німеччині та спростить деякі з проблем, які виникли у наших шукачів притулку", - зазначив Макеєв.
Він також запевнив, що автівки забирати ночами німецька поліція не буде.
"Краще йдіть та отримайте спеціальний дозвіл на використання автівок з українськими номерами!" - резюмував посол.