Справжність документа не підтверджена іншими джерелами.
У Кремлі розділили громадян Росії на шість груп, з якими повинні працювати агітатори і ЗМІ. Для кожної групи визначені ключові аргументи, мовні звороти і приклади поведінки агітаторів, можливі слогани і заголовки ЗМІ.
Група 1. Люди похилого віку
При спілкуванні з пенсіонерами і людьми старшого віку планується зачіпати теми патріотизму, сім’ї, майбутнього дітей і онуків, порівнювати нинішній час з 1990-ми роками і “грати на страхах нестабільності”. Слогани звучать так:
- “Путін піде, справедливість і стабільність залишаться!”
- “Проголосуем за Росію без жебраків і за гідні пенсії!”
Група 2. Патріоти
При роботі з цією групою Кремль пропонує використовувати “патріотичний мотив” — захист і зміцнення суверенітету, пріоритет Конституції над міжнародним правом. Серед гасел і мовних зворотів агітаторів є такі:
- “Росіяни міцніють під тиском”
- “Ні п’яді землі не віддамо! Росія не продається — так і запишемо!”
Група 3. Лояльно налаштовані
В адміністрації президента вважають, що в спілкуванні з цією групою потрібно сфокусуватися на фігурі Володимира Путіна, його досягненнях на посаді президента і тому, що йому потрібно надати довіру. Слогани і мовні звороти агітаторів:
- “Ми ж пам’ятаємо 90-ті, коли країну роздирав сепаратизм, зарплату видавали каструлями людям”
- “Путіну важливий Ваш голос!”
Група 4. Молодь
Роботі з молоддю, за даними Центру “Досьє”, присвячений найбільший розділ методички. Молодих людей, за задумом Кремля, потрібно переконати в тому, що голосування — це історична подія, поправки приймаються під час змін, коли необхідно “рухатися далі і міняти країну на краще”. Гасла використовують в тому числі молодіжні вираження:
- “Прокачай Конституцію”
- “Твій голос — твоя Конституція!”
Група 5. Малозабезпечені
В цьому випадку Кремль хоче зробити акцент на те, що поправки до Конституції забезпечать соціальні гарантії і поліпшать життя народу, в тому числі найбільш незахищених верств населення. Слогани:
- “Проголосуй за Росію без жебраків і гідні пенсії для людей похилого віку!”
- “Прокатять Конституцію, піде Путін — і все стане як в 90-х”
Група 6. Критики
Спілкуючись з критично налаштованими громадянами, агітатори повинні говорити, що поправки гарантують змінюваність влади, захистять від помилок ручного управління і розділять повноваження різних гілок влади, які зможуть контролювати і стримувати один одного. Серед слоганів згадуються в тому числі фрази, спрямовані проти Володимира Путіна:
- “Конституція по-новому, без авторитаризму і незмінної влади!”
- “Хочеш, щоб Путін пішов? Голосуй за Конституцію!”
Слогани з методички схожі на основні тези для агітації, про які 14 лютого повідомив “Коммерсант”. За інформацією видання, політтехнологи, залучені адміністрацією президента, запропонували такі формулювання: повага до думки народу, причетність до історичної події, соціальна справедливість, оновлення влади і збереження територіальної цілісності.
Додамо, поправки до Конституції, ініційовані президентом Росії та які послаблюють його роль в управлінні країною, можуть бути лише планом “Б” для збереження при владі Володимира Путіна після того, як термін його повноважень закінчиться в 2024 році, пише Bloomberg з посиланням на джерела.