Деталі
Так, згідно з поясненням Мін’юсту, ухвалення закону забезпечить рівність усіх учасників адміністративного провадження та єдині стандарти у роботі чиновників, прискорить надання більшої кількості якісних і зручних послуг для громадян.
Закон, як стверджують у відомстві, є “своєрідною інструкцією”: для органів влади — у який спосіб вони можуть взаємодіяти з громадянами, з юридичними особами, а для громадян — щодо чіткого викладення процедури оскарження рішень, дій або бездіяльності органів влади.
Як стверджують у відомстві, документ передбачає розширення прав громадян та їх участь у прийнятті рішень, зокрема:
- учасниками адмінпроцедури можуть бути особи, права, свободи та законні інтереси яких негативно зачіпає адміністративний акт;
- особа отримує право бути вислуханою, право на ознайомлення з матеріалами та отримання чи надання роз’яснень;
- громадяни отримують можливість залучати до участі осіб, які сприяють розгляду справи: свідків, експертів, спеціалістів, перекладачів;
- належне обґрунтування адміністративного акту — обов’язкова вимога;
- жодного рішення про вас без вас: адміністративний акт набирає чинності з моменту його доведення до відома відповідної особи, а не з моменту прийняття рішення;
- отримання документів та відомостей, що перебувають у володінні інших органів влади — обов’язок відповідальних органів, а не самих громадян;
- будь-яка особа, яка вважає, що дія або бездіяльність адміністративного органу порушує її права, свободи чи законні інтереси, — має право на адміністративне оскарження у адміністративному органі вищого рівня.
Додамо
У вересні минулого року Верховна Рада України ухвалила за основу урядовий законопроект № 3475 про адміністративну процедуру. Відповідне рішення підтримали 290 народних депутатів України.
Водночас, у Комітеті Верховної Ради з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування створено робочу групу з опрацювання та підготовки до другого читання законопроекту про адміністративну процедуру.
Законопроект має вперше на законодавчому рівні дозволити врегулювати сукупність відносин між органами виконавчої влади і іншими суб’єктами. Він стосується права кожної приватної особи на отримання доступу до матеріалів справи, яка її стосується.
Зазначається, що це забезпечує рівність осіб перед законом, адже до всіх однопорядкових справ застосовується однакова процедура, а існування законодавчо встановленої процедури є вихідною точкою для здійснення контролю, зокрема судового, за законністю діяльності органів влади.