Як зазначається, проект закону, зокрема:
- переглядає зміст профосвіти,
- передає на місця управління цією системою, особливо в контексті замовлення та відповідності підготовки кадрів потребам місцевого ринку праці,
- відкриває можливості дуальної освіти – як визнаної світом практики підготовки робітників,
- надає можливості навчання для людей з особливими освітніми потребами.
На думку Прем'єр-міністра Володимира Гройсмана, такий підхід має суттєво покращити не лише якість підготовки, а й її відповідність сучасним вимогам промисловості й виробництва.
"Цього року буде створено 150 центрів профтехосвіти. А ухвалення закону врегулює багато питань, у тому числі залучення місцевої влади до розвитку профтехнавчання у межах децентралізації. Так ми зробимо великий крок вперед в оновленні цієї сфери", - наголосив Гройсман.
Нагадаємо, за даними МОН, система управління закладами профосвіти сильно фрагментована – воно здійснюється на рівні держави, міст-обласних центрів та областей. Це призводить до проблем з фінансуванням, належним формуванням держзамовлення, утриманням та управлінням закладами. Мета МОН, щоб усі ЗПО фінансувалися й управлялися на рівні областей, і це вже закладено у проект закону "Про професійну освіту".