Водночас міністер наголосила, що зниження концентрації двоокису азоту і дрібного пилу лише частково пояснюється обмеженнями, запровадженими на тлі пандемії коронавірусу. Позитивна тенденція в даній сфері зберігається вже багато років.
Загалом торік з усіх німецьких міст лише в Гамбурзі та Мюнхені було зафіксовано перевищення максимально допустимого рівня вмісту в повітрі двоокису азоту. У Федеральному відомстві з охорони довкілля заявили, що до поліпшення ситуації призвели значною мірою сучасніші дизельні автомобілі, запровадження більшої кількості зон з обмеженням швидкості руху в містах, а також поліпшення програмного забезпечення транспортних засобів.
Згідно з дослідженням, тільки близько трьох-чотирьох відсотків з 400 вимірювальних станцій, зареєстрували перевищення середньорічного допустимого показника вмісту двоокису азоту в 40 мікрограмів на кубічний метр повітря.
Так само зниження інтенсивності руху дорожнього транспорту на 20-50 відсотків в період локдауну в березні-квітні 2020 року дало можливість скоротити вміст двоокису азоту в атмосфері на 25 відсотків. Щодо вмісту в повітрі німецьких міст шкідливих дрібних часточок та пилу, то 2020 рік став найчистішим з початку фіксування цих показників у 1990-х роках.