“Те, що ми чекаємо від приватної тяги для нашої компанії — це єдиний шлях, як ми зможемо нашу продукцію вивозити на експорт. Через те, що ми експортуємо 100% продукції й у нас планується у найближчі роки дуже велике збільшення нашого виробництва, "Укрзалізниця“ буде просто не в змозі вивезти такий обсяг продукції, бо ситуація з тягою зараз критична — нічого не закупається, тільки декларується, що колись може будуть закуплені ці локомотиви, але це одні розмови багато років”, — розповів Олійник.
Він також зазначив, що зараз всі великі вантажовідправники очікують реформи залізничного транспорту, яку ініціює Міністерство інфраструктури України.
“Для інших компаній впровадження приватної тяги — теж єдиний шлях для вивозу своєї продукції. Наприклад, на малодіяльних ділянках для приватних елеваторів — вони не можуть використовувати свої елеватори, тому що просто в "Укрзалізниці“ немає маневрових тепловозів для того, щоб вивозити це зерно на сортувальні станції. Тому ці приватники будуть, наприклад, спільно купувати тепловози й працювати, чому б ні”, — наголосив він.
Віталій Олійник також зазначив, що приватна тяга — це загальносвітова норма функціонування залізничного транспорту в розвинутих країнах.
“Для нашого пілотного проекту ми будемо поки що купувати старі радянські локомотиви ВЕЛ 80. Придбання нової та сучасної техніки — це придбання імпортної техніки, а локомотив не можна купити як машину в автосалоні — це по таймінгу довгий і дорогий процес”, — додав Олійник.
Нагадаємо, раніше міністр інфраструктури Владислав Криклій повідомив, що до кінця вересня має бути узгоджений договір про допуск приватних локомотивів до роботи на залізниці.
Також повідомлялось, що Мінінфраструктури визначило першу приватну компанію, що запустить свої локомотиви на колії УЗ.