Компанія подала документи на участь у проекті для того, аби зрушити з місця проблему дефіциту тяги в УЗ, каже Крот.
“Проблема дефіциту тяги в УЗ протягом останніх років є хронічною, і УЗ поки що її не подолала. І реалістичного плану, як це зробити, поки що немає. Оскільки УЗ не надає якісну і своєчасну послугу — її має надавати хтось інший. Хтось інший — це бізнес, який має вкласти у тягу і який має забезпечити самого себе у достатній кількості тягою, щоб вантаж можна було перевозити. Оце і є тим рушієм, який дозволяє приватним компаніям вкладати кошти у приватну тягу.
Ми розуміємо і знаємо, як це зробити, і робимо це. Тому, мабуть, ми перші, хто отримав відповідний дозвіл. У компанії працюють фахівці, які все життя пропрацювали в УЗ, і знають, як це зробити”, — розповів він.
Свого часу УЗ мала власний робочий парк вантажних вагонів. З часом “Укрзалізниця” переорієнтувалася на обслуговування приватних операторів. Відповідно, робочий парк вантажних вагонів УЗ зменшився до 18%, розповідає Крот.
“Решта 82% — це робочий парк вантажних вагонів приватних власників. Щось таке саме відбудеться і в локомотивній тязі”, — прогнозує техдиректор компанії.
Крот вказує, що найближчим часом до проекту доєднається близько 10 компаній. Загалом у найближчі три-чотири роки таких буде кілька десятків.
“Для порівняння, у Німеччині близько 400 компаній - приватних перевізників. В Україні 400 не буде, та вони і не потрібні. Але кілька десятків точно буде, залежно від того, яку функцію вони матимуть — або перевозити свій власний вантаж, або універсальний, як наша компанія — ми це робитимемо для всіх, хто потребує, на взаємовигідних умовах”, — каже Крот.
Нагадаємо, у серпні Мінінфраструктури визначило першого учасника експериментального проекту допуску приватної тяги на колії Укрзалізниці — ТОВ “Українська локомотивобудівна компанія”. Як зазначив міністр Владислав Криклій, демонополізація вантажоперевезень залізницею — європейський досвід, утім, Мінінфраструктури буде враховувати всі можливі ризики демонополізації, аби не створити державі великого конкурента.