Як відзначають фахівці в доповіді, найнебезпечнішим маршрутом на шляху до Європи залишається центральний середземноморський маршрут, який пролягає від Лівії до Сицилії і континентальної Італії. На шляху через море в цьому районі з початку 2018 року загинули 1,1 тисячі біженців. З урахуванням оцінки загальної чисельності біженців, в морі загинув кожен 18-й з них. За аналогічний період минулого року рівень смертності був значно нижче — на шляху в благополучні країни гинув кожен 42-й переселенець.
Ключовим чинником, який призвів до зростання смертності, стало зниження числа організацій, які надають допомогу в порятунку біженців. У 2017 році значну роль в наданні допомоги потерпілим надавали неурядові організації. У перші сім місяців минулого року ними було врятовано 39 тисяч біженців і мігрантів, які опинилися в морі. Але в 2018 році число подібних НУО різко скоротилося. Якщо в минулому році порятунком біженців і мігрантів в прибережній зоні займалися вісім організацій, то в 2018 їх залишилося лише дві. З урахуванням того, що переселенці в основній своїй масі перетинають море в ненадійних човнах і на переповнених кораблях, неможливість заздалегідь виявити ці небезпечні транспортні засоби призводить до зростання числа смертей.
Зросла смертність також на західному середземноморському маршруті (з Північної Африки до Іспанії). З початку року по липень на цьому маршруті загинули 318 осіб, в порівнянні з 113-ма минулому році. У квітні гинув кожен 14-й.
Як наголошується в доповіді, певні складнощі із врятуванням мігрантів викликало і рішення Італії не допомагати в морі біженцям.
Як повідомляв УНН, фінські депутати зажадали у кабміну домогтися угоди з Іраком про повернення біженців.