“Бізнес скаржиться, що Держекоінспекція вимагає хабарі (під час перевірок у портах — ред.). Прем’єр-міністр скликає спеціальну нараду з цього приводу”, — повідомив Семерак.
На його думку, кожен випадок корупції має бути покарано, тож за його особистим зверненням відбувається чимало розслідувань щодо можливої корупції в еконіспекції. При цьому міністр виступає категорично проти ідеї відмовитися від екологічних перевірок у портах, щоб зменшити тиск на бізнес.
“Це — не тиск, а виконання закону. Недоброчесні „бізнесмени“ не хочуть перевірок, бо знають, що користуються старими судами і не дотримуються санітарних вимог. Як результат — нафтові плями на пляжах Одеси і зелене море... „бізнес“ піднімає істерику в ЗМІ, повністю ігноруючи екологічну безпеку”, — пояснив міністр.
У той же час, за словами голови Держмитслужби Максима Нефьодова, робота інспекторів зводиться до перевірок баластних вод, коли інспектор “бачить” плями нафти на воді і затримує судно в порту, тоді як кожен день простою — десятки тисяч доларів витрат. За оцінками ринку, загальна сума втрат від неправомірної діяльності інспекторів становила до 200 млн доларів щорічно у вигляді нествореного ВВП та недоотриманих доходів державою та бізнесом. Іноземні судна просто відмовлялися заходити в українські порти через наявність високих корупційних ризиків, надаючи перевагу портам Варни чи Констанци.
Наприкінці квітня уряд ухвалив Постанову, якою скасував контроль Держекоінспекцією ізольованого баласту під час перебування суден у внутрішніх морських водах або територіальному морі. Але, незважаючи на заборону, екологічні інспектори продовжують самовільно проводити перевірки суден у морських портах України.
Нагадаємо, з початку року Державна екологічна інспекція провела перевірки суден в українських портах і виявила порушень на близько 5 млн грн станом на квітень.