Цитата
«Обсяг споживання палива скоротився до приблизно 500 тисяч тонн. Для порівняння, раніше ми споживали до мільйона тонн щомісяця. Грубо кажучи, споживання палива скоротилося на 50%, проте виникає питання, чи вистачить цього ресурсу. Це залежить від різних факторів. Що я бачу, то, можливо, на початку червня ми побачимо стабілізацію. Звісно, це не буде так, що хто скільки хоче, стільки і купує, обмеження залишаться», – вважає експерт.
Деталі
За словами Корольчука, основний нюанс, який треба враховувати, чи будуть гарантовані канали поставок з Азербайджану чи країн Близького Сходу.
«Я думаю, що тут мова може йти про заміщення. Але невідомо, як будуть працювати поставки. До 24 лютого в Україні роздумували, як можна вирішити проблему з паливом, в разі припинення поставок із рф і білорусі, обговорювалися поставки морським шляхом і організація залізничного транспорту вже на території України. На реалізацію цього плану давали 3-6 місяців. Зараз для доставки всередині країни залишається лише автомобільний транспорт. Але і тут постає проблема вирішення деяких технічних аспектів. Виникає питання, наскільки це вирішиться і як стабільно буде працювати. Це не те що нереалістична задача, вона цілком реалістична. Але скільки часу на неї потребується, цього ніхто не знає», – додав Корольчук.
Нагадаємо
Наприкінці квітня у столиці, а згодом і по всій країні, виник дефіцит пального на АЗС. Автомобілісти по кілька годин стояли у чергах для того, щоб заправити авто. АЗС відпускають обмежену кількість пального - від 10 до 20 літрів.
Дефіцит пального, який спостерігається наразі, у Мінекономіки пояснили тим, що ворог завдавав нищівних ударів по паливній інфраструктурі України. Зокрема, знищений Кременчуцький нафтопереробний завод, який був основним виробником пального в Україні, а також низка великих нафтобаз операторів ринку зі значними запасами пального.
29 квітня в уряді пообіцяли владнати ситуацію приблизно за тиждень за рахунок законтрактованого пального на території Західної Європи.
А напередодні уряд зробив крок для завезення пального з Азербайджану, країн Перської затоки та Близького Сходу.