Цитата:
"Це не вирішує проблему. Ми не просили їх про пільги. Ми просили прибрати акциз - це єдина наша вимога. Чому не можуть зробити нормальний закон для всіх українців? Акциз - корінь всіх проблем. Якщо розмитнення в усьому світі коштує приблизно 30%, сюди входить 20% ПДВ і 10% мита, це не тільки на автомобілі, а практично на все, то в Україні до цих платежів додається ще акциз", - розповідає Олександр Чернявський.
Деталі
За його словами, охочим придбати автомобіль за кордоном доводиться сильно переплачувати кінцеву вартість.
"Ми не проти платити податки, але адекватні, без акцизу. Купив за 500 доларів - заплатив 150 доларів податків, купив за 100 тисяч доларів - заплатив 30 тисяч доларів", - наголошує Чернявський.
Він висловлює невдоволення, що рішення законодавців, яке вводиться днями в дію, торкається лише обмеженого кола осіб – тих, чиї авто перебували в Україні на момент ухвалення закону, тобто хто встиг заїхати до 2021 року.
Напередодні нового політичного сезону ми знову побачимо протести і євробляхи під Верховною Радою. Чернявський аргументує це тим, що проблема з боку влади не вирішена. "Пільговим періодом вони хотіли збити протестний електорат. Ті, хто зараз на єврономерах, у них буде можливість уникнути штрафу в 170 тисяч гривень, але, щоб завезти новий автомобіль, ми будемо переплачувати 300%. Влада обіцяє, що вона зробить для всіх якийсь новий закон, але це все на рівні слів, його не буде без протестів", - говорить він.
Про політичний контекст протестів у коментарі УНН каже директор Auto-Consulting Олег Омельницький.
Цитата:
"У результаті їх все одно щось не влаштує, хіба що безкоштовно. Все одно будуть незадоволені, хтось не розмитнив свій автомобіль, вважатиме, що це дорого, або не знайдуть документи, які потрібні, щоб скористатися даною знижкою. Політикам вигідно їх використовувати, тому що вони організовані, активно збираються під Радою, можуть на місцях перекривати дороги", - говорить Омельницький.
На думку експерта, профільний комітет на перегляд пільг не піде, проте в майбутньому може піти на зміну ставок по митах, акцизу, залежно, яка буде підтримка в парламенті і тиск з боку активістів. Всього, за оцінками економістів, пільговий період "євроблях" може поповнити бюджет країни на 300-400 млн євро.
Детальніше про тему авто на єврономерах читайте у публікації "Євробляхи" приготувалися: як з 15 червня будуть розмитнювати авто, і чому конфлікт не вичерпаний?"