“Антирейтинг – це дуже важливий чинник. Він визначає стелю, до якої політик може рости, і чи може він бути цікавим і перспективним - і як загальнонаціональний лідер, наприклад, і як лідер на місцевих перегонах.
Наприклад: останнім часом рейтинг Петра Порошенка зростає, і політичної сили ЄС також, однак разом з тим Порошенко залишається лідером антирейтингу в Україні – понад 70% виборців за жодних обставин не готові його підтримати, що означає, що перспективи президентської кампанії Порошенка найближчим часом виглядають дуже обмежено”, - пояснив він.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Політолог розповів про реальних і "віртуальних" претендентів на крісло мера в Києві
За словами Юсова, антирейтинг кандидата дуже добре проявляє себе, наприклад, під час другого туру виборів.
“Що стосується місцевих виборів і боротьби за крісло мера – і столиці, й інших міст – антирейтинг буде надзвичайно важливу роль відігравати у другому турі. А у Києві, вочевидь, відбудеться другий тур, і навряд чи Кличко може розраховувати на перемогу у першому турі.
Інтрига полягає у тому, хто з кандидатів вийде і потрапить до другого туру і в кого буде нижчий показник антирейтингу. Це означає, хто зможе в другому турі більше переконати людей, які, ну скажімо, не дуже люблять Кличка. А такі в столиці є”, - сказав експерт.
Саме тому розслаблятися Кличку не можна, адже найзапекліша боротьба чекає на нього у другому турі, додає Юсов.
“А класичну історію з антирейтингом в Україні ми бачили під час президентської кампанії. Коли власне антирейтинг Порошенка визначив заздалегідь результати перегонів. Соціологи, політологи за кілька місяців до виборів показували результати опитувань, і будь-якій парі у другому турі Порошенко програвав вибори і з найбільшим відривом програвав вибори Зеленському. Він мав можливість виграти хіба що у Бойка, який мав такий самий високий антирейтинг”, - нагадав експерт.
І тому, антирейтинг має дуже істотний вплив на результати виборчих перегонів. Це мотив – голосувати проти, який є додатковим чинником для виборця прийти на дільницю, пояснює Юсов.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Політолог не виключив програш Кличка в другому турі
“Це додатковий чинник для виборця прийти на виборчу дільницю і проголосувати, може не стільки за якогось кандидата, якого він, може, не добре знає, а саме проти політика, якого точно не хоче бачити при владі. І от цей чинник мобілізації - голосувати проти - може бути істотним, особливо за умови низької явки на місцевих виборів. Тобто, мотивація прийти і проголосувати проти може бути досить суттєвою”, - резюмував він.
Нагадаємо, що мер Києва Віталій Кличко, окрім рейтингу, має сьогодні і дуже високий антирейтинг, який, за даними соціологів, становить вже 51%. А ще 22% виборців оцінюють мерську роботу Кличка на “трійку”. Тобто, сумарно не задоволені змінами у місті 73% киян.
Також нагадаємо, що до другого туру столичних виборів із Кличком зараз проходить Ірина Верещук. У неї практично немає антирейтингу, кажуть експерти, адже вона не була помічена у жодному корупційному скандалі і має досвід мерської роботи.