ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Мені соромно за ваші дії: ексголова Scania Україна виступив на захист українців у конфлікті проти шведського імпортера вантажівок
Головна різниця від наслідків такої поведінки в Україні та Європі полягає у відсутності в нашій державі інституту репутації. Саме тому, за словами експерта, навіть такі європейські компанії як Scania не бояться репутаційних втрат через скандальні історії з судовими процесами з колишніми дилерами, політичним лобіюванням своїх інтересів, тиску на судову систему, а також “неприємних” історій, пов’язаних з дослідженням АМКУ можливих порушень антимонопольного законодавства та ймовірної підробки документів з метою ухиляння від сплати ПДВ.
Цитата
“Адміністративні проступки та нечесний бізнес буває і в Європі. Єдине, що там головне — це втрата репутації. Наслідком такої поведінки в Європі завжди будуть репутаційні втрати, бо там репутація передусім. На жаль, в Україні етичні та репутаційні „стандарти“ як важливий ресурс не має для таких компаній жодного значення. Тому багато європейських компаній діють в Україні з української ментальністю. Тим більше, що більша частина менеджменту Scania українська, мабуть же, тут якісь і радники місцеві, місцеві адвокати, тому так і виходить”, — вважає експерт.
Деталі
Варто відзначити, що в цілому європейський репутаційний капітал компанії Scania дещо постраждав після участі у картельній змові та порушенні антимонопольного законодавства у 2017 році. А скандал, пов’язаний з тим, що шведський виробник вантажівок Scania під час першого розміщення цінних паперів на Стокгольмській фондовій біржі приховав від нових акціонерів інформацію про свою корупційну діяльність в Індії, також завдав значної репутаційної кризи. Тож Віктор Бобіренко впевнений: компанія, яка дійсно цінує власну репутацію, намагається примножувати її незалежно від географії розташування — як в Україні, так і в країнах Євросоюзу. Це все залежить першочергово від топменеджера кожного регіонального представництва компанії, який повинен дбати про викорінення токсичної поведінки компанії.
“Іноземна компанія, яка дійсно береже свою репутацію і намагається її лише примножувати в Європі, гратиме за європейськими правилами. А приїжджають в Україну і грають за токсичними „стандартами“, дозволяють собі такі речі, які в Європі одразу призводять до репутаційних втрат і діють так, наче їм за це нічого не буде”, — підсумував Бобіренко.
Доповнення
Нагадаємо, ексголова Scania Україна виступив на захист українців у конфлікті проти шведського імпортера вантажівок.