Відтоді між двома суб’єктами господарської діяльності почалися тривалі та складні судові процеси. Про це в інтерв’ю УНН пояснив директор і засновник українського підприємства Олег Політило.
Цитата
“Ми подали в Київський господарський суд позов про визнання інформації на їхньому сайті недостовірною, бо ж насправді договір не був розірваний у законному порядку. І ми виграли: суд виніс рішення визнати недостовірною інформацію, розміщену Scania Україна на своєму сайті про закінчення строку дії дилерського договору та завершення співробітництва між нами. І Scania Україна виконала вказане рішення суду, правда, лише у примусовому порядку після звернення „Журавлини“ до Державної виконавчої служби, яка й зобов’язала розмістити спростування на сайті, що протрималось там рівно один день. Після цього Scania Україна подала позови про розірвання угоди про сервісний центр і дилерського договору. В якості однієї із підстав було бездоказове звинувачення, що ми нібито обслуговуємо конкурентів Scania. Та в суді все це не було доведено, а їхні вигадки не спрацювали”, — розповів Політило.
Деталі
У результаті адвокати Scania з другої спроби все ж таки розірвали дилерський договір у 2017 році.
“З самого початку судової тяганини ми продовжували виконувати всі умови та зобов’язання за угодами як сервісний і дилерський центр. Тож коли у 2017 році договір був розірваний, ми подали свій позов на компенсацію збитків та відшкодування усього недоотриманого, що „Журавлина“ могла заробити за період з 2012 до 2017 років. Весь той час ми сподівались, що здоровий глузд, повага до умов контракту, до бізнес-партнерів візьме гору над амбіціями. Нас принизили, нас визнали нерівноправним партнером та змішали з брудом, попри всю працю і фінансові вкладення, які ми робили в поважного європейського партнера”, — розповів Політило.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Українцям тут не місце: політолог про конфлікт шведського гіганта Scania та українського дилера "Журавлина"
Крім того, Політило наголошує, що шведський імпортер почав чинити перешкоди, відключивши українського дилера від необхідних для забезпечення сервісом власників вантажівок Scania електронних систем. А позиція Scania про необ’єктивність суду дуже упереджена, бо “Журавлина” довела свою правоту, а 123 мільйони гривень відшкодування у позові фінансово обґрунтовані та мають міцну доказову базу.
“Ми в попередніх судових справах встановили дуже багато обставин, які на нашу користь, що і стало рушійною силою для цього виграшу. Їм суд сказав: надайте по кожній вказаній у позові сумі свої пояснення та розрахунки і підтвердьте це доказами. Проте вони цього не зробили. А коли нас відключали від електронної системи „МІФ“, ми звернулися із заявою у Львівський інститут судових експертиз, вони виїхали в Сарни, зняли всю інформацію з системи „МІФ“ і зробили експертні висновки, де зафіксували всі наші фінансові обороти. Потім, коли нас відключили, ми в межах договору про співпрацю звернулися до київського дилера Проскан (з яким Scania також судиться — ред.), і він звернувся теж до Львівського інституту судових експертиз, експерт виїхав ще й туди та зняв там додатково інформацію за всі ці роки, що ми були відключені, але продовжували виконувати умови договору. Тож ми зібрали всі докази докупи та добились справедливості”, — розповів власник “Журавлини”.
“Журавлина” VS Scania
Українська компанія “Журавлина” — колишній дилер і сервісний центр Scania Україна виграла судовий позов на 123 млн грн компенсації за 2012-2017 рр. У публічному просторі рішення суду зустріло супротив з боку шведської сторони, окремих народних депутатів, які нібито захищають права інвесторів. Але напередодні розгляду в суді апеляційного позову Scania Україна проти фірми “Журавлина” колишній виконавчий директор шведського дистриб’ютора Андреас Пуеккер виступив на захист саме українців.
За його словами, причиною конфлікту та подальших судових процесів шведського імпортера з українським дилером “Журавлина” стали нові невигідні умови контракту для українських дилерів і тиск з боку тодішнього керівництва Scania Україна.
Доповнення
Нагадаємо, голова парламентської спецкомісії з питань захисту прав інвесторів Галина Янченко заявила, що у конфлікті двох інвесторів Scania Україна та “Журавлина” вони займають нейтральну сторону та не будуть виносити жодних рішень, які можуть вплинути на неупередженість суду.