“"Бюджетіада" закінчена: до 5 ранку, після 17 годин засідань, за підсумками кількох „технічних перерв“ на переговори, інтриги, підкилимні домовленості, ультиматуми і обмін обіцянками, Верховна Рада 274 голосами прийняла Закон „Про Державний бюджет України на 2017 рік“. Основну фінансову кошторис країни приймали в кращих традиціях євроінтеграційних перетворень: наспіх, наосліп, з порушенням практично всіх регламентних норм, переслідуючи головну мету — виконати вимоги МВФ. В результаті державний бюджет, за яким українці мають жити весь наступний рік — платити податки, отримувати зарплати, пенсії, стипендії та інше, — більше схожий на „записки на полях“ (як тут не згадати нетлінну мініатюру Володимира Винокура: „Тут граємо, тут не граємо, тут масну пляму — рибу загортали ... “)”, - зазначив В.Медведчук.
За його словами, “прийнятий бюджет-2017 — роздані похапцем жалюгідні 15-20 сторінок, які навіть представники коаліції назвали порожнім папірцем, — абсолютно нереалістичний і незбалансований”. Він зазначив, що його “автори” так і не пояснили, звідки візьмуться гроші на підвищення мінімальної зарплати до 3200 грн.
“Оскільки законопроект про бюджет не відповідав цілому переліку законодавчих норм, депутатам довелося спішно вносити зміни і до Бюджетного кодексу. В результаті навіть народні обранці залишилися в невіданні, за що саме вони проголосували. З цієї причини вкрай складно проаналізувати прийнятий документ. Але перші висновки зробити можна: прикриваючись гаслом „Даєш децентралізацію всієї країни!“, Гройсман та Ко переклали на плечі місцевих громад більшу частину бюджетних витрат по фінансуванню шкіл і ПТУ (крім зарплат), санаторіїв для дітей і для хворих на туберкульоз. Компенсації за пільговий проїзд та послуги зв’язку тепер ляжуть непосильним тягарем на місцеві бюджети. Як і утримання дитсадків, закладів культури, як і витрати на оплату комунальних послуг для медичних закладів в регіонах”, — зазначив В.Медведчук.
Він наголосив, що, вносячи цю норму, уряд порушив ст.142 Конституції України, згідно з якою “... держава бере участь у формуванні доходів бюджетів місцевого самоврядування, фінансово підтримує місцеве самоврядування. Витрати органів місцевого самоврядування, що виникли внаслідок рішень органів державної влади, компенсуються державою ”. На ділі ні про які державні компенсації органам місцевого самоврядування не йдеться.
На його переконання, обіцяна податкова лібералізація також виявилася міфом.
“Зміни до податкового законодавства вважаю неприйнятними, вони азарівські ... Впевнена, що, як після бюджету-2015 від Яценюка, наступний рік ми будемо міняти на користь людей продавлені вночі податкові (і не тільки) новації”, — процитував В.Медведчук нардепа фракції БПП Оксану Продан.
Політик наостанок зазначив, що “бюджетіада” пройшла в гірших традиціях, закладених ще при урядах А.Яценюка.
“На виході повноцінної, зваженої кошторису країна, природно, так і не отримала. Власне, „бюджету розвитку“ Україна не бачила протягом останніх 12 років, з часів приходу до влади „помаранчевої“ команди. Але якщо в останні роки влада надала громадянам „бюджет проїдання“, то минулої ночі був прийнятий без перебільшення „бюджет знищення“”, — підсумував він.