Український полярники показали прохід, який викопали серед снігів та розповіли про його призначення, пише УНН з посиланням на повідомлення Національного антарктичного наукового центру.
Учасники 28 експедиції саме завершили копати довжелезний рів крізь сніги.
Цитата
"Серед традицій українських полярників – щороку відкопувати прохід до другого причалу "джеті", який за зиму добряче засипає снігом Тож наприкінці весни чи на початку літа (в Антарктиці пори року йдуть навпаки) вся експедиція береться за лопати й починає прокладати тунель у кількаметрових кучугурах.
Торік наші зимівники пожартували, що це вони риють рови для захисту від навали пінгвінів, і деякі медіа навіть прийняли такий дотеп за чисту правду", - розповіли в члени експедиції.
Як кажуть в науковому центрі, цього року сніговий покрив менший за минулорічний: найбільша висота снігового покриву сягнула трохи більше 2 метрів (а торік – 3,5 м). Та все одно подекуди місцях висота заметів сягала 5 метрів. Довжина тунелю вийшла близько 40 м, а ширина – до 2 метрів.
"На таку роботу команда витратила трохи більше тижня, і це при тому, що кожен щодня також розчищав сніг на закріпленій за ним ділянці біля станції. До великого копання не був залучений тільки кухар, адже він мав іншу важливу місію – смачно та поживно годувати колег після снігової "гімнастики", - зауважили в науковому центрі.
І пояснили навіщо ж кожного року риють такий рів.
Біля "Вернадського" є два причали. Перший називають "сліп". Біля нього зберігаються човнита встановлений потужний кран, яким, власне, човни піднімають на берег. Цю стоянку використовують більшість часу (доки дозволяє льодова ситуація), і прохід до неї підтримується завжди.
Пора другого причалу "джеті" приходить в літній сезон, коли на станції значно збільшується кількість морських виїздів. Він зручний тим, що захищений від хвиль, біля нього можна припаркувати човни різних типів і залишити на певний час, а не виймати щоразу з води.
"Оскільки вже за кілька тижнів на "Вернадському" очікують прихід "Ноосфери", то дуже важливо було підготувати цей причал до роботи, щоб оперативно проводити розвантаження судна. З чим команда станції успішно впоралася", - повідомили в науковому центрі.