Цитата:
“Дуже сумно, що наші ТСК роблять так, щоб кейси в нашій країні були успішними лише для іноземних інвесторів. Я, звичайно, розумію, що останнім часом боротьба з вітчизняним бізнесом для звільнення місця для іноземної транснаціональної компанії зробила крок далеко і без кейсу по Сканії, але це ще один пазл у загальну скарбничку”, — прокоментував він.
Політолог додає, що такі маніпуляції не мають сенсу, оскільки не підкріплені експертною думкою, але як тиск на українську судову систему все ж таки використовуються.
“Якщо ми говоримо про тиск на суд, то мені здається, що непогано б компаніям, які заявляють подібні речі, напевно, використовувати якісь експертні оцінки, факти для підтвердження своєї думки. Якщо говорити про розміщення бордів, то в будь-якому випадку ми, звичайно ж, повинні розглядати це як спробу впливати на суддів і повинні розуміти, що цей вплив звичайно буде різним”, — додав Бодров.
Окрім бордів, Сканія також використовує ще один метод: перед низкою судових засідань під будинками суду стоїть вантажівка їхньої компанії. На думку політолога — це спроба чергового піару.
“Насправді, це просто вже одна із складових звичайної маркетингової компанії, яка називається product placement (розміщення продукції — прийом неявної реклами — ред.), люди чудово розуміють, що даний кейс може користуватися підвищеною увагою у ЗМІ і тому, щоб далі піарили їхню торгову марку, вони ріплейсили з огляду на те, що це буде розміщено у ЗМІ. Відповідно, вибачте за французьку, "на халяву“ отримувати рекламу”, — резюмував він.
До теми
Раніше, Scania Україна розміщувала білборди поряд із будинком Північного апеляційного суду міста Києва, у якому розглядалася справа іноземної Сканії та вітчизняної компанії “Журавлина”.
Компанії судяться вже близько 9 років. І, попри неодноразові заяви експертів про заангажованість у цій справі як з боку суддів, так і з боку деяких політиків, Феміда все ж таки винесла рішення на користь Scania Україна.