ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Кинути виклик шведському гіганту Scania на 123 мільйони: українська компанія вперше озвучила свою позицію
Деталі
"Північний апеляційний господарський суд постановив апеляційну скаргу ТОВ з іноземними інвестиціями "Сканія Україна" задовольнити", - вказав головуючий суддя Геннадій Коробенко.
Мова йде про скасування рішення Господарського суду першої інстанції щодо стягнення зі Scania на користь "Журавлини” 123 млн грн компенсації за 2012-2017 рр. Крім того, суд постановив стягнути з компанії "Журавлина" на користь компанії Scania витрати щодо судового збору у розмірі 1 млн 8 тис. 525 грн.
Разом із тим в української компанії "Журавлина" залишилась можливість відстоювати свою правоту та оскаржити рішення Північного апеляційного господарського суду в касаційній інстанції.
Варто нагадати
Через потужне політичне лобіювання інтересів шведської Scania в Україні експерти не впевнені у відсутності тиску на Північний апеляційний господарський суд. Так, посол Швеції Тобіас Тіберг неодноразово наголошував, що подальші шведські інвестиції в Україну можуть опинитись під питанням у випадку програшу Scania у суді.
Тож політолог Віталій Бала не виключив, що шведський посол цілком мав можливість кулуарно просити сприяння у вищих владних кабінетах для розв’язання судового конфлікту на користь шведської компанії Scania.
Scania Україна також заручились підтримкою народних депутатів зі “Слуги народу”, зокрема, голови Тимчасової спеціальної комісії (ТСК) з питань захисту прав інвесторів Галини Янченко, яка у своєму блозі чітко озвучує позицію лише шведської компанії та свої сумніви у неупередженості суду першої інстанції.
Навіть під час судового процесу Scania влаштувала безкоштовний тест-драйв, екскурсію і “обід в колі друзів однодумців” народним депутатам від “Слуги народу” голові Тимчасової спеціальної комісії (ТСК) з питань захисту прав інвесторів Галині Янченко та Денису Маслову. Після чого “слуга народу” Галина Янченко вкотре публічно в судовому спорі двох інвесторів — українського та іноземного — підтримала шведську Scania.
Scania Vs. "Журавлина"
Конфлікт почався з бажання дистриб’ютора шведських вантажівок Scania Україна у 2009 році змінити умови договорів для сервісного та дилерського центру “Журавлина” на менш вигідні. При цьому нові умови були ініційовані вже після зроблених “Журавлиною” інвестицій у шведського дистриб’ютора. З того часу між двома суб’єктами господарської діяльності почалися тривалі та складні судові процеси.