Деталі
Отримати навіть у приватному порядку коментарі від сервісних центрів Scania Україна УНН не вдалось: своє мовчання пояснюють фінансовими зобов’язаннями та побоюваннями повторити долю українського дилера “Журавлина”, з яким в одну мить були розірвана співпраця з порушенням умов існуючих договорів. До того ж на популярних українських сайтах, на яких часто можна знайти відгуки про роботу в тій чи іншій компанії про Scania — інформаційний вакуум. Таким стан речей найчастіше спостерігається у компаній, які ретельно відстежують і “підчищають” негативні коментарі про себе.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Несправний карданний вал: як токсичне ставлення Scania до українських партнерів гальмує шведські вантажівки
Значно показовіша ситуація спостерігається на вебресурсі Indeed — одному з найбільших сайтів для пошуку роботу в усьому світі, який, зокрема, містить відгуки від співробітників з різних країн про будь-яку компанію.
Там можна знайти різноманітні коментарі, які свідчать про те, що токсична та деспотична бізнес-поведінка Scania є нормою не лише для України. Навіть на батьківщині гіганта — у Швеції — робітники сервісних центрів та інших підрозділів Scania скаржаться на нестерпні умови роботи та незадовільне ставлення до персоналу.
“У Scania з вами поводяться як з тваринами, менеджери — це чистий жах, який зловживає своїми повноваженнями”, — пише колишній співробітник (монтажник) про шведську компанію.
Інший користувач, який працював там менеджером, пише, що не рекомендує ні в жодному разі роботу в Scania, погані керівники якої довели його до “депресії та вигорання”.
“Багато понаднормової роботи. Чим більше ви підлабузнюєтесь, тим більше вам дозволено. Якщо ви працьовитий, але не підлабузник, ви залишитесь на низу! Неосвічені начальники! Як можна працювати понаднормово у Національний день Швеції”, — обурений колишній монтажник.
А ось чинний співробітник, який займається у Scania ІТ-сферою (розробник), скаржиться на непрофесіоналізм менеджерів, які займаються іншими справами замість виконання обов’язків.
Попри декларування європейських стандартів, незвичними виглядають скарги шведських співробітників на засилля непотизму в Scania.
“Думаю, що кумівство домінує в Scania. Ви не отримуєте чесного шансу на розвиток. У такому разі часто ті, у кого є тут члени сім’ї, отримують розвиток”, — зауважує ще один користувач.
Токсичний менеджмент
Примітно, що найбільша кількість негативних коментарів стосується саме деспотичної та непрофесійної поведінки менеджерів різних ланок у Scania. Саме після зміни топменеджменту українського представництва у 2009 році почались перші конфлікти Scania Україна з колишнім дилером “Журавлина”, що призвело до багаторічних судових процесів. Навіть колишній виконавчий директор Scania Україна Андреас Пуеккер публічно висловився на захист української компанії “Журавлина”, заявивши, що йому соромно за дії менеджменту дистриб’ютора шведських вантажівок.
“Я вважаю, що в своїй політиці роботи з українськими компаніями на українській землі Scania варто було б проявляти більше поваги і дотримання всіх законних формальностей і компромісів. Не варто заради власної пихи так чинити з вірними своїй справі професіоналами і тиснути на українського підприємця тільки за те, що він був не згоден з ультиматумами. Головне — гнучкість, співпраця і професіоналізм!” — підкреслив Пуеккер.
Одночасно з цим учасники ринку в неформальних бесідах з журналістами УНН зазначають, що судові процеси, які стали результатом експансивної і негнучкої політики Scania щодо українських партнерів, зараз приносять суттєві репутаційні втрати самому бренду в нашій країні, чим вкрай незадоволені в центральному офісі компанії в Швеції.