“Ключовим органом, який відповідає за дотримання санкцій, є СБУ. Саме СБУ має з’ясувати, як заборонений товар опинився в активі постачальника послуг. Якщо це було до моменту введення санкцій — це одна справа. Якщо це сталося після введення санкцій, то СБУ має запитати постачальника, яким чином відбулося придбання даних автобусів для подальшого їх продажу чи то через систему ProZorro, чи через інший майданчик”, — пояснив Я.Юрчишин.
Сьогодні ProZorro блокує участь російських компаній, але відстежувати товар з РФ не може, додав він.
“Система не може пояснити те, що відбулося до початку торгів. У цьому випадку (реалізація автобусів ПАЗ-4234 — ред.) постачальник придбав товар до того, як пішов його продавати через ProZorro. Тому логічно, що ProZorro дивиться на цей факт як на продаж майна, який є у власності української фірми”, — пояснили в TI.
Раніше УНН повідомляв, що група компаній “АІС”, афілійована з екс-регіоналом Василем Поляковим та діючим нардепом від групи “Відродження” Дмитром Святашем продає в Україні заборонені російські автобуси ПАЗ-4234. Їх виробляє “Павловський автобусний завод”, проти якого застовані санкції РНБО.