"Основна проблема ринку внутрішніх перевезень пасажирів – нелегальний статус водіїв. Ми провели дослідження, щоб визначити основні вимоги водіїв, за якими вони погодяться почати працювати відповідно до законодавства. Перше – це проста реєстрація непрофесійних водіїв. Тож ми максимально спростили процедуру, зменшивши кількість бюрократичної тяганини. Друге – маленький податок, заплативши який таксист залишається конкурентоздатним у порівнянні з нелегалами. І останнє – ефективний контроль за тими водіями, які не бажатимуть легалізувати свій статус", – розповів він.
Нардеп упевнений, що нове законодавче регулювання значно спростить умови ведення бізнесу, адже ліцензії та вимога наявності таксометру будуть скасовані.
"Замість отримання ліцензії достатньо буде подати сповіщення про ведення діяльності з перевезення. Запровадження гнучкої системи реєстрації дозволить оформитись як професійним водіям, так і тим, хто надає послуги з перевезення час від часу", – пояснює він.
Серед привілеїв для зареєстрованих водіїв Крейденко називає можливість отримання більшої кількості прав: можливість паркуватися на відповідних стоянках, маркувати свої авто, використовувати смуги для громадського транспорту. Окремим стимулом виходу перевізників із тіні стане запровадження штрафних санкцій, і у випадку відсутності у водія, який виконав замовлення, відповідних документів, штраф складатиме від 17 тысяч до 34 тысяч гривень.
"Ціни на таксі повинні залишитись доступними і одночасно сприяти підвищенню безпеки та якості перевезень, що важливо для пасажирів. Правила здійснення перевезень, страхування на випадок ДТП і відкриті реєстри, де кожен охочий зможе швидко перевірити наявність у конкретного водія необхідного дозволу - буде поширюватись на всіх перевізників без виключення", – наголосив нардеп.
Раніше міністр інфраструктури Владислав Криклій повідомив, що проект закону враховує всі недоліки чинного законодавства.
"За останніми підрахунками, кількість людей, які здійснюють перевезення пасажирів на таксі, досягає 220 тысяч, що становить 1,1% від економічно активного населення країни. При цьому, зауважу, левова частка перевізників надають послуги незаконно, оскільки не мають ліцензії або не зареєстровані як суб’єкти підприємницької діяльності. Їх кількість сягає 98%", — зазначав він.
Серед нововведень проекту закону: наявність патенту у перевізників, який видаватиметься на місяць або рік та обов’язкове страхування пасажирів.