Так, законопроектом пропонується увести поняття мінімальної звичайної (ординарної) академічної та мінімальної соціальної стипендій, розмір яких повинен відповідати рівню прожиткового мінімуму, що встановлюється Кабінетом Міністрів України, у найближчі чотири роки шляхом введення в нормативні документи розміру стипендії у відсотках від прожиткового мінімуму.
Також вноситься положення щодо підвищення кількості отримувачів соціальної або академічної стипендій, що повинна бути не нижча за 70% від загальної кількості студентів денної форми навчання, які навчаються за рахунок державного бюджету.
Окрім того, пропонується надати право на отримання двох видів стипендій для студентів з числа осіб, що потребують соціального захисту населення: соціальної (яка гарантується державою), а також академічної (за результатами навчання).
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: МОН: елементи дистанційного навчання залишаться і наступного року
У Мінфіні зазначили, що, за їх підрахунками, реалізація проекту закону потребуватиме додатково близько 12 мільярдів гривень із державного бюджету, в той час як автори не надали фінансово-економічне обґрунтування.
Так, Голова підкомітету з питань вищої освіти Юлія Гришина повідомила, що підкомітет загалом підтримує ідею покращення соціально-економічного становища студентів, однак дане питання має вирішуватись комплексно, внесенням змін до ряду законопроектів, також необхідне фінансово-економічне обґрунтування пропонованих нововведень. Тож виходячи із цього, підкомітет рекомендує повернути законопроект на доопрацювання.
"Комітет одностайно підтримав пропозицію підкомітету і прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді відправити проект закону №2604 на доопрацювання суб’єкту законодавчої ініціативи", - йдеться у повідомленні.
Раніше УНН писав, що у МОН працюють над новою концепцією оплати праці вчителів.