ukenru
ekspert-rozpoviv-yak-vikoriniti-tinoviy-segment-alkogolnogo-rinku

Експерт розповів, як викорінити "тіньовий" сегмент алкогольного ринку

 • 20935 переглядiв

КИЇВ. 24 лютого. УНН. Частка тіньового ринку в Україні за різними оцінками становить трохи менше половини. Для європейської країни така ситуація є неприпустимою. Що необхідно зробити для того, щоб ефективно протистояти тіньовому сегменту ринку алкоголю — УНН розповів незалежний аналітик ринку алкогольних напоїв Ігор Товкач.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Будьте уважні: бартендер попередив про те, який алкоголь підробляють найчастіше в Україні

1. Штрафи за інтернет-продаж тетрапаків і баклажок фальсифікату

Товкач вважає інтернет головним каналом збуту алкогольного фальсифікату, коли під відомими брендами в тетрапаках і баклажках продається підроблений алкоголь.

“Інтернет є найпотужнішим в обсягах, найбільш недовикористовуваним каналом доставки ось цієї незареєстрованої продукції. І це ж нескладно — внести правки до закону України, який передбачатиме величезний штраф за це. Навіть упаковка, яку використовують ці „псевдовиробники“ вже незаконна, тому що можна використовувати тільки скло, або кераміку (якщо це сувенірна продукція), але ніяк не ось ці картонні упаковки, баклажки”, — пояснив Товкач.

2. Ввести санкції за пересилку фальсифікату

Штрафуючи канали продажу підробок, не можна, за словами Товкача, не карати і тих, хто відповідальний за пересилку подібного алкоголю.

“Повинно бути покарання за пересилку такого алкоголю. Введіть заборону і високий штраф. Ми вводимо штрафи за водіння в нетверезому вигляді, але за пересилку тіньового алкоголю ні. В Україні щодня 10 осіб помирає від отруєння алкоголем і ще 20 людей помирає від хвороб, спровокованих зловживанням напоями”, — підкреслює експерт.

3. Заборона реклами фальсифікату

Незважаючи на те, що виробництво фальсифікату знаходиться поза законом, в соціальних мережах і інтернеті можна часто наштовхнутися на його рекламу. І за цю рекламу, на думку Товкача, теж повинні нести серйозну відповідальність причетні.

“Кожен, хто розмістив у себе таке оголошення, повинен бути покараний. Звичайно, крім тих, хто є легальним імпортером і хто сплатив ліцензію на оптовий продаж, а це 500 тисяч гривень”, — розповів він.

4. Закрити місця продажу алкоголю “на розлив” в “наливайках”

Одним із дуже поширених джерел фальсифікованого алкоголю є так звані “наливайки”, де на розлив можна купити алкоголь за дуже низькою ціною.

“Не може в дешевих "наливайках" продаватися горілка або інший алкоголь за ціною нижче мінімальної роздрібної. Це один з найпоширеніших каналів збуту незареєстрованої продукції. Якщо 100 грам горілки продавати по 5-6 грн, то вартість 0,5 пляшки виходить 25-30 грн, а МРЦ (мінімальна роздрібна ціна — ред.) за пляшку горілки — близько 90 грн. Нижче неї за законом не можна продавати. У нас дуже багато людей, які не можуть дозволити собі купити горілку за МРЦ в магазині, тому виходить ось така ситуація з „наливайками”, — підсумував Товкач.

Нагадаємо, що раніше УНН підготував поради про те, як перевірити якість горілки в домашніх умовах. А експерт дав три ради, як не купити алкогольну підробку.

Відзначимо, що в ТОП-5 надійних українських виробників якісного алкоголю входять такі лікеро-горілчані компанії, як: “Баядера — Груп” (ТМ “Хлібний дар”), “Глобал Спірітс” (УДК) (ТМ “Хортиця”), “ЛВН Лімітед” (ТМ “Немірофф”), ЛГЗ “PRIME (ТМ “Prime”, “Др.Житник”) і ТОВ “Атлантіс” (ТМ “Грін Дей”).

Українські Національні Новини

Економіка