"Законопроект цікавий тим, що він достатньо ліберальний, дає легкий вхід у легалізацію для 98% таксистів і перевізників, які зараз на ринку працюють у тіні. Достатньо придбати патент і їздити, працювати захищеним і водію, і клієнту. Чому клієнту? Бо він отримує впевненість у тому, що їде з легалом, у якого є патент, відповідно – поїздка застрахована, а це дає відчуття безпеки. Відмічу, що на вартості таксі якось суттєво це майже не відіб’ється", – зазначив він.
Важливою перевагою реформи таксі Федосюк назвав чітко прописані ефективні механізми контролю, які дадуть можливість Укртрансбезпеці притягати до відповідальності нелегальних перевізників, що зараз фактично неможливо зробити. Крім того, самим таксистам буде вигідніше легалізувати діяльність, адже служби таксі будуть зобов’язані працювати лише з тими водіями, у яких є патент, а інакше - платитимуть значний штраф.
"Цьому закону можуть перешкоджати лише кілька традиційних служб таксі, які бояться легалізації, бо думають, що вона може з’їсти частину їхнього ринку. Насправді вони давно втратили ринок, а ті клієнти, які користуються послугами традиційних таксі, продовжать це робити, тож нічого кардинального в їхній частці ринку не зміниться", – додав експерт.
Раніше міністр інфраструктури Криклій повідомив, що проект закону враховує всі недоліки чинного законодавства.
"За останніми підрахунками, кількість людей, які здійснюють перевезення пасажирів на таксі, досягає 220 000, що становить 1,1% від економічно активного населення країни. При цьому, зауважу, левова частка перевізників надають послуги незаконно, оскільки не мають ліцензії або не зареєстровані як суб’єкти підприємницької діяльності. Їх кількість сягає 98%", — зазначав він.
Серед нововведень проекту закону: наявність патенту у перевізників, який видаватиметься на місяць або рік та обов’язкове страхування пасажирів.