Так, уповноважений звернула увагу на чинники, які можуть спричинити порушення права дітей на освіту.
“У родинах, які перебувають у складних життєвих обставинах, де часто батьки неспроможні самостійно подолати складні життєві обставини, зазвичай відсутні належні умови для організації процесу дистанційного навчання вдома (наприклад доступність засобів зв’язку), що не сприятиме забезпеченню права дітей на освіту. Також у ситуації, коли у родині декілька дітей шкільного віку, можливі складнощі з одночасним доступом для всіх дітей до засобів з метою опанування навчального матеріалу”, — йдеться у повідомленні.
Окремо наголошено щодо дітей молодшого шкільного віку, зокрема, першокласників, для яких перебування без догляду дорослих, наприклад, у разі коли батьки працюють, не тільки не сприятиме якісному навчанню, а й наражатиме їх на небезпеку.
Водночас Уповноважений зауважила, що перевагами очного навчання, серед іншого, є соціалізація дитини та розвиток комунікаційних навичок.
Уповноважений просить надати інформацію щодо заходів, які вживаються з метою опрацювання порядку (у разі наявності такого порядку) дистанційного навчання у 2020/2021 навчальному році та поінформувати, чи відпрацьовуються відповідні механізми з Міністерством соціальної політики України щодо вирішення питання забезпечення права на освіту дітей молодшого шкільного віку, дітей із сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах.
Нагадаємо, що у МОН спростували перехід на дистанційну форму навчання з нового навчального року.