ukrayina-dala-zadnyu-v-ekonomichniy-viyni-z-rosiyeyu

Україна дала задню в економічній війні з Росією

 • 18033 переглядiв

КИЇВ. 26 червня. УНН. Військовий конфлікт на сході України не вщухає п'ятий рік поспіль. “Російський слід” вбачають скрізь, навіть у погромі ромів у Львові, але зменшувати торговельні обороти з РФ, схоже, ніхто не збирається. Як вийшло так, що санкції Ради нацбезпеки та Президента України виявилися марними, а заборонені російські товари українці масово купують за бюджетні гроші, розбирався УНН.

Все почалося з того, що УНН виявив на тендерах ProZorro реалізацію російських автобусів “ПАЗ” виробництва “Павловского автобусного заводу” РФ, який належить російському бізнесмену з близького оточення президента РФ Володимира Путіна - Олегу Дерипасці.

Цей завод потрапив до санкційного списку РНБО у 2017 році терміном на три роки. Як повідомили в РНБО, і як чітко зазначено у рішенні Ради нацбезпеки, введеного в дію указом Президента – купувати товари з “Павловського автобусного заводу” суворо заборонено як державним організаціям, так і будь-яким суб’єктам господарської діяльності в Україні.

Утім, виявилося, що санкційні обмеження ніхто не виконує. Наприклад, у “Полтававодоканал” не лише визнали факт придбання заборонених “ПАЗ”, а й розповіли, що обходити заборони їм допомагають “прогалини” у законодавстві та рекомендації Міністерства економічного розвитку та торгівлі.

У МЕРТ підтвердили, що реалізація антиросійських санкцій ускладнюється через недієве законодавство та правові колізії, а тому зупинити закупівлю заборонених товарів з РФ сьогодні неможливо. Подібної позиції дотримується й АМКУ. Там про проблему знають, але нічого вдіяти не можуть та кивають у бік законодавців.

Народні депутати тим часом – хоча й багато говорять про бізнес “на крові”, визнають Росію агресором та безкінечно обговорюють, як виграти війну – на практиці вважають бізнес з РФ та фінансування опонента прийнятним. У комітеті з питань нацбезпеки та оборони УНН повідомили, що про російські автобуси “ПАЗ” нічого не чули.

“У нас немає антиросійського санкційного законодавства. У нас є закон про санкції. Сьогодні у нас – агресія РФ, завтра, можливо, буде агресія іншої держави, і що нам тоді, окремий закон про санкції Росії прийняти?

У нас є закон про санкції, РНБО приймає відповідні рішення, ми той імпорт, який сьогодні критично не впливає на національні інтереси, Україна заборонила. Той, що впливає - наприклад, співпраця із компанією "Росатом", ТВЕЛи, від яких залежить 65% до 75%, загалом генерація електроенергії в Україні - ми не можемо, щоб вимкнути взагалі електроенергію в Україні. Те саме стосується і нафти. Ми ж не можемо самостійно взяти і відмовитися від цих надходжень, бо вони важливі", - сказав член оборонного комітету ВРУ Іван Вінник, даючи зрозуміти, що ніякої реакції від комітету щодо удосконалення законодавства не буде.

Цікаво, що реалізацією заборонених в Україні автобусів "ПАЗ" займаються самі нардепи, йдеться, зокрема, про сім'ю народного депутата Дмитра Святаша. Окрім продажу безпосередньо "ПАЗів", вони займаються тим, що маскують російські автобуси під українські "Мрія", а потім за завищеними цінами продають бюджетникам. Правоохоронці вже викрили ці схеми і відкрили низку кримінальних проваджень.

Розібратися із ситуацією обіцяли й у СБУ, заявивши, що “захист національних інтересів в автомобілебудівній галузі України залишається одним із пріоритетних напрямків діяльності Служби безпеки України, у зв’язку з чим інформація щодо можливого скоєння правопорушень, деструктивної діяльності на вітчизняних підприємствах автомобілебудування буде невідкладно перевірятись з метою своєчасного попередження та припинення завдання шкоди інтересам держави”.

Але згодом інформацію по темі засекретили, і тепер навіть отримати відеокоментар компетентної особи СБУ УНН не вдалось.

А тим часом дані Держстатистики підтверджують, що торговельні відносини з Росією хоча й слабшають, але користь приносять зовсім не Україні, яка набагато більше купує у РФ, ніж продає. Негативне сальдо України у торгівлі з РФ лише у першому кварталі року становило понад 1 млрд доларів США, що приблизно дорівнює сумі позиції, яку в травні схвалив ЄС для України.

Поки антиросійські санкції України не працюють, принаймні в частині закупівлі автобусів “ПАЗ” у Дерипаски, економіки інших країн, які підтримали Україну і запровадили проти РФ санкції, зазнають значної шкоди. Так, нещодавно посол Франції в Україні Ізабель Дюмон заявила, що їх економіка розвивається не так швидко, як могла б, але вони не скаржаться, бо віддані принципам міжнародних відносин.

Українські Національні Новини

Економіка

    Популярні

    Новини по темі

    Україна дала задню в економічній війні з Росією

     • 18033 переглядiв

    Стало відомо, скільки в Україні електромобілів

     • 13954 переглядiв

    У Карпатах заблукали туристки з Москви

     • 12126 переглядiв