"Там відходи люмінесцентні лампи, масла, акумулятори. Є така група відходів. Справа в тому, що люди повинні приїхати на громадські слухання, показати свою ліцензію, показати свої документи. Від того, що вони купили склад на території Очакова, це ще не дає їм права привозити сюди відходи. У них повинна бути ліцензія, у них повинна бути документація. Вони отримають громадські слухання, які, скоріше за все, будуть негативними, і поїдуть собі далі", - сказав С.Бичков.
Так само він відзначив, що городян запросять на збори, де кожен зможе висловити свою позицію з цього питання.
"Процес йде відповідно до закону. 27 червня приїде компанія "Бігас" і буде доводити місту Очакова, що це дуже необхідно розмістити в курортному місті відходи", - розповів С.Бичков.
За даними реєстру, засновником компанії "Бігас" є Костянтин Провотар. Зареєстровано підприємство поруч з Міністерством екології, по вул. Митрополита Василя Липківського, 45. Статутний капітал "Бігас" становить всього 500 грн.
Варто відзначити, що "Бігас" володіє ліцензією тільки на збір небезпечних відходів та їх обробку. Ліцензії на зберігання, за даними реєстру, компанія не має. Проте, крім, збору небезпечних відходів ця ж компанія має право здійснювати діяльність турагентства.
Нагадаємо, за словами експертів, плачевна ситуація в сфері небезпечних відходів обумовлена в першу чергу слабким законодавством. Для отримання ліцензії підприємству не потрібно мати реальну матеріально-технічну базу для роботи з отрутохімікатами, досить просто вказати в документах, що воно є. Перевірити це практично неможливо - в країні діє мораторій на перевірки бізнесу. Саме тому утилізацію небезпечних відходів в Україні називають "паперовою" або ж віртуальної. Після такої "утилізації" небезпечні відходи опиняються на стихійних звалищах біля річок, лісів і житлових будинків.
При цьому недобросовісною поведінкою на ринку відрізняються не тільки приватні підприємства, але і підконтрольні Мінприроди державні підприємства. Так, ДП "УКРЕКО-ойл", щоб виграти тендер "Південної залізниці", сфабрикувала документи, вказавши там субпідрядників - компанії з окупованої території.
ДП "УКРЕКО-ойл" таки виграло тендер, але доля небезпечних відходів залишилася невідомою. Всі зазначені в документах субпідрядники підтвердили, що вперше про цей тендер чують і утилізувати небезпечні відходи "Південної залізниці" не брались. Відкриті кримінальні провадження проти ДП "УКРЕКО-ойл" також не принесли результатів. За останніми даними, підозри нікому не пред'явлені.
У Верховній Раді спробували змінити ситуацію і посилити вимоги для отримання ліцензій. Нардепи з екологічного комітету ВР ще в минулому році підготували законопроект, згідно з яким підприємства повинні будуть проходити обов'язкову перевірку перед отриманням ліцензії. Однак, до цього часу його так і не прийняли.