На конференції обговорювалися питання новаторства у методиці виготовлення музичних інструментів та оцінка інструментів, що зробив український майстер Флоріан Юр’єв. Спілкуючись зі світовими майстрами, він виготовляє новаторські інструменти, технологія вироблення яких відходить від запатентованої 400 років тому італійцями форми та класики.
Майстер виготовив понад 30 інструментів нетрадиційної форми. Ці інструменти будуть звучати під час камерного виступу у Філармонії. Інструменти майстра Юр’єва відрізняються інноваційними методами створення скрипок та альтів, асиметричної форми, спираючись на досвід закордонних майстрів.
Як повідомляє майстер, окрім звуку, нестандартна форма практичніша у використанні. Крім того, майстер відійшов від традиційного виготовлення нижньої деки із двох шматків деревини, використовуючи один суцільний шматок тополі. За словами експертів, це можливо завдяки великому діаметру дерев, які ростуть в Україні.
Також для різноманітності тембру звуків, які музикант отримує від інструмента, майстер використовує різні матеріали від вуглеволокна до металу, замість традиційного італійського дерева, якого вже немає в природі. Також, під верхньою декою майстер розмістив замість балки — пружину, що дозволить інструменту функціонувати значно довше.
Майстер повідомив, що сольні інструменти він виготовив разом з професійними музикантами, підлаштовуючись, під їх потреби.
“Завдяки співпраці з нашими музикантами та їх ставлення до нашої співпраці, ми змогли узгодити наші зусилля. Я один нічогісінько не зробив би, це вже точно. Кожен музичний майстер — він суб’єктивний. Він має на це право, але якщо він буде робити під себе — всі інструменти будуть Юр’єві, або Страдіварі. А потрібні різні інструменти”, — повідомив майстер.
На конференції були присутні скрипкові майстри з Франції Андре Сакеллярідес та Бернар Сабатьє, соло альт філармонічного Оркестру Радіо Франції Жан Батист Брюньє, професор музичної Академії та Празького університету Сорбона Тетяна Золозова та професійні скрипалі, лауреати міжнародних конкурсів Олег Криса та Анатолій Баженов.
Під час події французькі експерти представили свої власні інструменти, альти та скрипки, які теж відрізнялися від музичних інструментів класичного зразка, зокрема, асиметричною формою.
У рамках заходу відбувся обмін досвіду між українським майстром Юр’євим та французькими майстрами. Також був електронний метод аналізу акустики смичкових інструментів, які були представлені на конференції, тембровий аналіз інструментів, виконаний професійними скрипалями.
Під час тестування акустичних характеристик інноваційних смичкових інструментів Жан Батист Брюньє виконав різноманітні музичні прийоми, показуючи можливості звучання різних альтів, які мають асиметричну форму. Також, музикант виконав декілька уривків, написаних відомими композиторами.
На конференції також обговорювали питання історичного розвитку смичкових інструментів. Було показану копію інструменту, виготовленого приблизно 1530 року братами Аматьє. Як зазначив французький майстер А.Сакеллярідес, скрипка виготовлена бездоганно, та має симетричну форму, виготовлена за встановленими пропорціями.
Конференція продовжиться до 29 червня, у рамках якої відбудуться декілька концертів. Під час концертів музиканти виконають класичні партії відомих композиторів на інструментах, які оцінювалися під час конференції.