Плюс 20% у бюджет від акцизу і боротьба зі "схемами": Кравченко зустрівся з гравцями алкогольної галузі
Київ • УНН
Керівництво ДПС обговорило з асоціаціями алкогольної галузі питання боротьби з тіньовим ринком, контрафактом та впровадження електронної акцизної марки. Акцизні надходження зросли на 20%.

Голова Державної податкової служби України Руслан Кравченко обговорив на зустрічі з асоціаціями алкогольної галузі питання боротьби з тіньовим ринком, контрафактом, впровадження електронної акцизної марки, перегляд мінімальних цін на алкоголь, і відзначив зростання акцизних надходжень до бюджету, пише УНН.
Деталі
На зустрічі були представники п’яти асоціацій алкогольної галузі: Легальних виробників алкоголю, Федерацією роботодавців алкогольної галузі, Укрвинпром, Укрводка, Укрсадвинпром.
"Говорили про все, що турбує: акциз, тіньовий ринок, анулювання ліцензій, підтримку українських виробників", - написав Руслан Кравченко у Facebook.
Зростання надходжень від акцизу
Як зазначив Кравченко, алкогольна галузь є однією з бюджетоутворюючих. "Цінуємо бізнес, який працює прозоро, без схем, забезпечує робочі місця та наповнює бюджет", - наголосив голова ДПС.
За січень-лютий 2025 року, зі слів Кравченка, надходження від акцизного податку зросли порівняно з аналогічним періодом 2024 року:
- від вироблених алкогольних напоїв – 2,2 млрд грн (+20%);
- від імпортованих алкогольних напоїв – 416,5 млн грн (+9%).
Боротьба з тіньовими схемами
Податкова служба продовжує активну боротьбу з ухиленням від оподаткування. За перші два місяці 2025 року було проведено понад 2,3 тис. перевірок, у результаті яких виявлено 1,4 тис. порушень. Накладено фінансові санкції обсягом 229 млн грн та анульовано 436 ліцензій.
"Під час зустрічі чітко окреслив свою позицію: для мене всі рівні, я відкритий до співпраці з тими, хто працює чесно, сплачує податки. Бо є ті, хто декларують свою прозорість лише на словах. А насправді встановлюємо факти ухилення від сплати податків на сотні мільйонів гривень, зокрема і відомими компаніями - про що ДПС буквально нещодавно повідомляла. Працюйте законно, платіть податки чесно - тоді можемо вести діалог", - зауважив Кравченко.
Проблема контрафакту
Одним із нагальних питань для алкогольної галузі залишається боротьба з контрафактною продукцією.
"Ціную ініціативу бізнесу в боротьбі з контрафактом. Але якщо справді хочете результату - дійте. Знаєте, де виробляють - звертайтесь до правоохоронців. Знаєте, де продають - подавайте заяву в ДПС. Це питання на моєму особистому контролі. Нам потрібні факти й конкретні дії. ДПС налаштована реагувати жорстко. Ми тут не для показухи, ми тут, щоб навести порядок разом", - наголосив голова ДПС.
Впровадження електронної акцизної марки
"Обговорили також запровадження електронної акцизної марки. Ключовий крок – впровадження Електронної системи простежуваності", - зазначив Кравченко.
Вона має забезпечити повний контроль за виробництвом та обігом алкогольних напоїв. Наразі система проходить тестування, а повноцінний запуск заплановано на 1 січня 2026 року.
ДПС, з його слів, вже надала Мінцифри необхідну інформацію для тестового режиму роботи системи, включаючи щодо даних з реєстрів ліцензіатів, місць зберігання та виробничого обладнання. У майбутньому можуть забезпечити обмін цією інформацією в межах міжвідомчої взаємодії.
Інші питання галузі
Окрему увагу під час зустрічі приділили анулюванню ліцензій, перегляду мінімальних цін на алкоголь та проведенню податкових перевірок.
"ДПС завжди готова підтримувати ініціативи, що полегшують роботу бізнесу. Але і умови мають бути рівними для всіх, податки мають сплачувати всі", - резюмував Кравченко.